April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۹۲
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
رئیس نهضت سوادآموزی گفت: با کمک سازمان نهضت سوادآموزی حدود ۹۸ درصد باسواد داریم و به زودی رویکرد این نهضت به عنوان متصدی به تنظیم‌گری تبدیل می‌شود.

رویکرد نهضت سوادآموزی، تنظیم‌گری می‌شود

عبدی، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:اول تا هفتم دی هفته نهضت سواد آموزی است. این سازمان ۷ دی ۵۸ با فرمان امام خمینی برای مبارزه با بی سوادی شکل گرفت.

وی افزود: در اوایل انقلاب و قبل از تشکیل این سازمان حدود۴۷ درصد با سواد داشتیم و فاصله بی سوادی بین زنان و مردان ۲۳ درصد و فاصله بی سوادی شهری و روستایی حدود ۳۴ درصد بود. در حال حاضر با کمک سازمان نهضت سواد آموزی حدود ۹۸ درصد باسواد داریم همچنین فاصله بی سوادی زنان و مردان حدود ۶ در صد و ۱۱ درصدی شهری کاهش یافته است.

عبدی گفت: توسعه سواد آموزی در ایران حدود ۲.۵ برابر جهان است. نهضت سوادآموزی همزمان با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی ایران ماموریت جدید را برای خود در نظر گرفت در همین زمینه با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار شد و بندی در برنامه هفتم در خصوص نهضت سواد آموزی در نظر گرفته شده که امیدوار هستیم تصویب شود.

وی افزود: گام دوم نیازمند نهضت همگانی است و در این جا رویکرد نهضت سواد آموزی به عنوان متصدی به تنظیم گری تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: در ۱۷ شهریور امسال دبیر کل یونسکو در پیامی اعلام کرد که در ۴۰ سال گذشته نرخ رشد باسوادی جهان ۱۸ درصد بوده این در حالی است که نرخ با سوادی در کشور ما بیش از ۵۰ درصد بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: