April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۰۲
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
متاسفانه در برخی ایستگاه های بی آرتی پرمسافر، عامل و دستگاه کارتخوان وجود ندارد و همین موجب کاهش تراکنش در ایستگاه ها شده است.

تراکنش‌های اتوبوس‌های قرمز رنگ در هاله‌ای از ابهام/ تشکری: مردم حق دارند بخندند!

امروزه با توجه به افزایش ترافیک در تهران و قیمت‌های سرسام آور تاکسی، اسنپ و تپسی؛ درصد بسیار بالایی از مردم از وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس بی آرتی استفاده می‌کنند؛ در این میان ایستگاه‌های مترو دارای گیت هوشمند می‌باشند و امکان تردد مسافر بدون بلیت اصلا ممکن نیست و ماموران مترو هم در تمامی ایستگاه‌ها در تمامی ساعات شبانه روز حضور دارند، اما در این میان، موضوعی که مطرح است این است که در ایستگاه‌های اتوبوس پایتخت چه می‌گذرد؟

این سوالی است که برای تعدادی از اعضای شورای شهر و خبرنگاران مطرح شده است! حتی هفته گذشته در صحن شورای شهر تهران تذکر داده شد که در برخی ایستگاه‌ها مردم به صورت صلواتی تردد می‌کنند و تراکنش اتوبوسرانی به شدت کاهش پیدا کرده است! همچنین باید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تراکنش صورت بگیرد، این در حالی است که امروز بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تراکنش در اتوبوس‌ها به ثبت نمی‌رسد.

مو ضوع بسیار جالب شد؛ مساله را با علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در میان گذاشتیم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که ما اصلا پنهان کاری نداریم، شفاف عمل می‌کنیم و روزانه نزدیک به ۵۰۰ هزار تراکنش در ایستگاه‌های بی آرتی انجام می‌شود، البته صحبت عضو شورای شهر هم در خصوص صلواتی تردد کردن مردم اشتباه است و همه چیز شفاف است. افزون بر این بیشتر دستگاه‌ها در ایستگاه‌ها فعال می‌باشد و آن تعدادی که فعال نیست دلیلش کم بودن مسافر است و برای ما درآمدی ندارد که می‌توانیم تحویل بخش خصوصی دهیم؛ وی در ادامه در پاسخ به این سوال که ایستگاه بی آرتی آزادی یکی از پرجمعیت‌ترین ایستگاه‌ها است، پس چرا عامل ندارد؟ گفت: این موضوع را حتما بررسی خواهیم کرد.

با توجه به صحبت بالا، باید گفت که متاسفانه به ایستگاه‌های بی آرتی ما آنچنان که باید توجه نمی‌شود، علیزاده معتقد است که بیشتر دستگاه‌ها در ایستگاه بی آرتی‌ها فعال است، اما شواهد حاکی از این است که مدت زیادی است که در ایستگاه میرداماد، آزادی، گیشا، ستارخان و... نه عاملی وجود دارد و نه دستگاهی! این ایستگاه‌ها همیشه پرمسافر است آنقدر که هنگام صبح صف طویلی در این ایستگاه‌ها ایجاد می‌شود! آیا نباید دستگاه کارتخوان و عامل وجود داشته باشد؟ اسم این تردد اگر صلواتی نیست پس چیست؟ ذکر این نکته هم ضروری است که در ایستگاه ونک (شمال) یک متصدی در انتهای ایستگاه می‌ایستد و بلیت دریافت می‌کند، اما در آن سمت ایستگاه مردم به راحتی بدون اینکه هزینه‌ای بدهند یا کارتی اراده دهند، سوار اتوبوس می‌شوند و هیچ فردی هم تذکر نمی‌دهد! این کار‌ها دلیل تراکنش کاهشی اتوبوسرانی نیست؟!

در ادامه با سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، اظهارات اتوبوسرانی را در میان گذاشتیم؛ او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که اتوبوسرانی معتقد است که نزدیک به ۳ هزار دستگاه اتوبوس فعال در شهر دارد و روزانه هم ۵۷۰ هزار تراکنش انجام می‌دهد، این آمار خنده دار است! مردم حق دارند باور نکنند و بخندند! اصلا تعداد اتوبوس‌ها با میزان تراکنش نمی‌خواند، تراکنش این ۳ هزار اتوبوس باید بیشتر از این‌ها باشد پس در جیب چه کسی می‌رود؟ نکته مهمتر این است که اصلا همین ۵۷۰ هزار مورد هم واقعی نیست و طبق اسناد حدود ۳۶۰ هزار تراکنش است. تمام این هزینه‌ها بیت المال است و اتوبوسرانی با این کارش حقوق شهرداری را تضعیع کرده است، چرا با اسناد و مدارک صحبت نمی‌کنند؟ مگر نمی‌گویند همه چیز شفاف است؟! آمار اعلامی اتوبوسرانی از تراکنش‌ها کاملا غیرواقعی است و تا زمانی که برای تمامی ایستگاه‌های ما عامل در نظر نگیرند، وضعیت همین است و تغییری نمی‌کند، علت اصلی این تراکنش‌های کم هم نبود عامل است! همچنین تعداد اتوبوس‌های فعال ما در سطح شهر کمتر از تعداد مدنظر اتوبوسرانی است و وضعیت آنقدر‌ها هم که می‌گویند مناسب نیست.

حال باید ببینیم در روز‌های آینده، اتوبوسرانی دقیقا چه اقدامی انجام می‌دهد! آیا قرار است وضعیت همینقدر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و تنها شعار شفافیت داده شود؟ همچنین وقت آن رسیده که سر و سامانی به ایستگاه‌های بی آرتی داده شود و برای تمامی ایستگاه‌ها نظم و قانون در نظر گرفته شود؛ اینکه در ایستگاه‌های پر تردد هیچ عامل و دستگاهی وجود نداشته باشد؛ قابل توجیه نیست و دقیقا تضییع حقوق شهرداری است؛ امید است به زودی مشخص شود که این تعداد اتوبوس‌های فعال دقیقا تراکنششان کجا می‌رود و خرج چه چیزی می‌شود! باشگاه خبرنگاران جوان در روز‌های آتی هم پیگیر این موضوع خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: