April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۷۹
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
در نشستی با حضور دستیار ویژه وزیر صمت چالش‌های توزیع لاستیک از طریق سامانه جامع تجارت بررسی شد.

فروش اینترنتی لاستیک دولتی به زودی اجرایی می‌شود

سیدعلی لطفی‌زاده، مشاورعالی و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: اصناف امین‌ترین و مورد اعتمادترین اعضای هر جامعه هستند. طبیعتا مشکلات به‌وجود آمده در بازار لاستیک ناشی از عدم تناسب عرضه و تقاضا است.

او گفت: بر این اساس تلاش داریم به اتفاق اتاق اصناف ایران «عرضه» را به صورت گسترده انجام دهیم و در ادامه «توزیع» را نیز از طریق همه بستر‌های ممکن در اختیار مصرف کننده قرار دهیم. چه از طریق کاسبان محلی و چه از طریق سکو‌های فروش مجازی.

وی یادآور شد: باتوجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال باید ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با اصناف ایجاد کنیم تا کالا‌ها و آنچه که برای شب عید و ماه مبارک رمضان مورد نیاز مردم است به وفور در اختیارشان قرار گیرد. نباید اجازه دهیم افراد قلیلی که با نیت سودجویی در لباس عمده فروش و یا خرده فروش وارد صحنه می‌شوند، به مردم اجحاف کنند و به اعتبار اصناف، این قشر شریف خدشه‌ای وارد کنند.

مشاورعالی و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: خوشبختانه بر اساس گزارشات رسیده وضعیت تولید و واردات ما خوب است و دلیل اصلی آن این است که ارز بدون وقفه و محدودیت چه برای تولید کننده و چه برای وارد کننده تامین می‌شود. به این صورت به مرور کسری بازار در حال جبران شدن است و در ادامه با تدبیری که جناب آقای صفایی و سایر عزیزان در اتاق اصناف ایران به خرج می‌دهند، محدودیت عرضه دو حلقه‌ای لاستیک را هم برمی‌داریم تا آرامش بیشتری در بازار حاکم شود و همه این توفیقات حاصل همکاری مشترک ما است.
افزایش ۸ برابری واردات لاستیک

لطفی‌زاده ادامه به ارائه گزارشی از واردات لاستیک پرداخت و گفت: واردات لاستیک سایز ۱۳ نسبت به سال گذشته ۸ برابر افزایش یافته و این لاستیک‌ها به زودی به وفور وارد بازار خواهد شد. امیدواریم با این حجم واردات، تقلیلی که در سود بازرگانی و گمرکی ایجاد شد و اقداماتی که در جهت تامین ارز انجام گرفت، هرچه زودتر به قیمت مطلوب برسیم. چراکه قیمت ما هنوز با قیمت مصوب فاصله دارد و این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات ما همچنان باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وی درباره مشکلات اصناف برای استفاده از سامانه جامع تجارت نیز گفت: طبق توافقات انجام شده برای ثبت درخواست‌ها در سامانه جامع تجارت الزامی به ثبت اطلاعات به صورت برخط نیست و واحد‌های صنفی می‌توانند مدارک و اطلاعات را از خریدار دریافت کند و در زمان مناسب آن اطلاعات را در سامانه ثبت کند؛ بنابراین درج اطلاعات در سامانه مانعی ایجاد نمی‌کند.

مشاورعالی و دستیار ویژه وزیر صمت تاکید کرد: درباره سبد فروشی کارخانجات لاستیک، حتما پیگیری می‌کنیم که اصلا بحث سبد فروشی مطرح نباشد و هر سایزی که خود عمده فروش تقاضا می‌کنند در اختیارش قرارشان بگیرد. به این ترتیب مشکل ثبت سفارش پس از خروج ۸۰ درصد از کالا‌های خریداری شده هم برطرف خواهد شد.

سیدعلی لطفی‌زاده ادامه داد: قطعی سامانه عمدتا به مشکلات اینترنت باز می‌گردد، اما برخی موارد به سامانه مربوط می‌شود که پیشنهاد کردیم یکی از همکاران بخش سامانه در اتاق اصناف مستقر شود تا در صورت بروز مشکل با ایجاد یک خط ارتباطی، مشکل واحد‌های صنفی برطرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: