April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۹۷
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند در عرصه‌های مختلف اعم از طراحی آزمایش‌های پزشکی و تولید دارو‌ها به حوزه سلامت و پزشکی کمک کند.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به حوزه پزشکی کمک کند؟

پزشکان و سایر خدمات دهندگان حوزه سلامت، در ارائه مراقبت‌های اولیه با چالش‌های زیادی اعم از کمبود نیروی انسانی، افزایش تعداد بیماران، کاهش بودجه و افزایش کار اداری روبه‌رو هستند؛ اما پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی در حال تحقق نتایج خوبی در عرصه پزشکی است و احتمالاً روش پزشکان را متحول خواهد کرد.

در صنعت داروسازی، هوش مصنوعی می‌تواند روزی توسعه دارو‌های جدید را تسریع کند و در مطب ها، این فناوری می‌تواند به پزشکان کمک کند تا برنامه‌های مراقبتی متناسب با هر بیمار را طراحی و اجرا کنند و همچنین می‌تواند با تجزیه و تحلیل مقالات پیچیده به ساده سازی کار محققان حوزه پزشکی کمک کند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در چند سال آینده، هوش مصنوعی می‌تواند بخش مراقبت‌های بهداشتی را به شدت متحول کرده، فشار زمان را کاهش داده و روابط پزشک و بیمار را بهبود بخشد.

شان مک‌لین، مدیر عامل یک شرکت تولیدکننده داروی هوش مصنوعی می‌گوید که برای تولید دارو‌های جدید آماده عرضه به بازار، حدود یک دهه و ۲ میلیارد دلار بودجه از شرکت‌های دارویی نیاز است.

او افزود که معتقد است تکنیک‌های مولد هوش مصنوعی، با پشتوانه داده‌های آموزشی با کیفیت بالا، می‌توانند با طراحی آنتی‌بادی‌های ایمن و مؤثر برای اهداف بیماری‌های صعب العلاج با سرعتی بی‌سابقه، روند کشف دارو را تسریع بخشند.

مک‌لین گفت: چشم‌انداز این است که یک بیماری خاص را به پلتفرم هوش مصنوعی Absci وارد کنیم و از آن بخواهیم دارو یا درمانی با ویژگی‌های خاص و با پارامتر‌های خاصی مانند اثربخشی، سمیت، قابلیت ساخت و ... طراحی کند.

او توضیح داد که این مسئله به صنعت داروسازی کمک می‌کند تا به شدت هزینه‌های بیماران کاهش و سودآوری دارو‌های جدید افزایش یابد.

علاوه بر کمک به شرکت‌های داروسازی در توسعه دارو‌های جدید، فناوری هوش مصنوعی همچنین به پزشکان کمک می‌کند تا برنامه‌های مراقبت شخصی را برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات طراحی کنند و ارائه دهند.

تیم شوالتر، مدیر ارشد پزشکی در ArteraAI، یک شرکت پزشکی که آزمایش‌های هوش مصنوعی را برای شخصی‌سازی درمان‌های سرطان توسعه می‌دهد، توضیح داد: دستورالعمل‌های کنونی درمان سرطان پروستات بر روی «توصیه‌های گسترده» به‌جای پیامد‌های مراقبتی «شخصی‌شده» برای بیماران خاص تمرکز دارند.

شوالتر و تیمش آزمایش هوش مصنوعی خاصی را برای کمک به پزشکان در تصمیم گیری بهتر در مورد سرطان پروستات توسعه داده اند.

این تست که ArteraAI Prostate نامیده می‌شود، برای کمک به پزشکان طراحی شده است تا با ارائه اطلاعات پیش بینی کننده و امتیاز پیش آگهی، به آن‌ها در تعیین میزان پاسخگویی بیمار به یک درمان خاص کمک کند و هدف کمک به پزشکان در اتخاذ «تصمیمات درمانی شخصی» است.

شوالتر گفت که الگوریتم هوش مصنوعی این آزمایش، تصاویر بیوپسی و داده‌های بالینی بیماران را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به پزشکان در تعیین اثربخشی طولانی‌مدت هورمون‌درمانی کمک کند.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: