April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رضوان‌مدنی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پول‌نیوز مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۰۶۸۴۳
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
0
معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران از کاربرد سرویس توثیق الکترونیکی بانک صادرات ایران با نام "سامانه ست" در همه فرایندهای نیازمند وثیقه‌گذاری ازجمله امور قضایی خبر داد.

سامانه ست سامانه ای در جهت تسهیل وثیقه‌گذاری های قضایی

محمد رضوان‌مدنی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پول‌نیوز افزود: سامانه "ست "این امکان را به افراد می‌دهد که از اعتبار دارایی‌های خود استفاده کنند ودر فرایندهایی که نیازمند وثیقه گذاری است، ازجمله امور قضایی، از مزایای این سامانه بهره ببرند.

 

وی بابیان اینکه برخی افراد در امور قضایی خود گاه نیازبه وثیقه‌گذاری دارند و تامین نشدن به‌موقع وثیقه ممکن است چالش‌هایی برای آنها ایجاد کند، اظهار داشت: در مذاکرات اولیه با مسئولان ارشد قوه قضاییه قرارشد افراد حقوقی از خدمات "سامانه ست" بتوانند در امور قضایی خود خصوصا مواردی که مراجع قضایی قرار وثیقه یا کفالت برای افراد صادر می‌کنند، استفاده کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران تصریح کرد: الکترونیکی بودن فرایند، یکی از ارزش‌های "سامانه ست" است که فرایند وثیقه‌گذاری را تسهیل می کند و سرعت عملیات قرار وثیقه یا کفالت را بالاتر می‌برد.

 

رضوان مدنی "سامانه ست" را ساده‌ترین روش برای تامین وثیقه بانکی اشخاص و افراد دانست و ادامه داد:اگر فردی برای راه‌اندازی یا گسترش کسب‌و‌کار خود یا خرید وسایل به نقدینگی نیاز داشته باشد، شاید برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کند اما دریافت تسهیلات، چالش‌های زیادی دارد که مهمترین آن، معرفی ضامن یا تامین وثیقه است.

 

وی اضافه کرد:درفرایند دریافت تسهیلات افراد و اشخاص حقوقی می‌توانند با وثیقه‌گذاری دارایی‌هایی خود مانند سهام بورسی، بیمه‌های عمر، واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری و بدون نیاز به نقدکردن یا بازخرید آنها، از اعتبار آنها استفاده و تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به دیگر مزایای سامانه ست گفت: در فرایند وثیقه گذاری سامانه ست فقط از اعتبار سهام یا بیمه عمر استفاده خواهد شد و نیاز به نقدکردن آنها وجود نخواهد داشت و به این ترتیب تا حد زیادی رفتارهای هیجانی افراد کاهش‌ می یابد و با کاهش هزینه‌های عملیاتی بانک‌ها، به ثبات بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: اخبار بانک صادرات ایران از نگاه پول نیوز (+فیلم)

 

رضوان‌مدنی بااشاره به دریافت جایزه ملی حاتم برای سامانه توثیق الکترونیک دارایی گفت: ازآنجاکه "سامانه ست" این امکان را به افراد می‌دهد که از اعتبار دارایی‌های خود که بعضا راکد یا غیرمولد هستند، بدون نیاز به نقدکردن آنها استفاده کنند، بانک صادرات ایران توانست نشان ملی حاتم را از پنجمین همایش و جشنواره حمایت از تولید ملی بر اساس شاخص لیاقت و ارزش‌آفرینی ملی را از آن خود کند.


وی همچنین با اشاره به کسب رتبه نخست سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) از دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک افزود: کسب رتبه نخست درقالب محصولات نوین نظام‌های پرداخت در شبکه بانکی و تندیس ویژه از جشنواره ملی دکتر نوربخش از دیگر جوایز دریافتی این سامانه است که استفاده از آن می‌تواند مزیت‌های زیادی برای افراد، نظام بانکی و اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

 

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در پایان گفت: علاقه‌مندان و افراد برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای سامانه ست به آدرس set.bsi.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: