April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۸۶۷
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0

منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو مستعد ایجاد پایگاه صنعتی و گردشگری در شمال غرب کشور

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو گفت: این منطقه پتانسیل زیادی برای جذب سرمایه دارد و توجه بسیاری از کشورهای منطقه را به لحاظ تورم پایین، وسعت زمین‌های کشاورزی، تجاری و صنعتی و نیروی انسانی ارزان به خود جلب کرده است.

 

حسین گروسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با"پول نیوز"درباره مناسبات اقتصادی منطقه آزاد ماکو با دیگر کشورها افزود: ماکو علاوه بر توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی با کشور ترکیه با بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مناسبات تجاری و اقتصادی گسترده‌ای دارد.

 

وی با بیان اینکه ماکو نقطه اتصال جغرافیایی ایران با دیگر کشورها در مرزهای شمالی است، تصریح کرد: ایران مرز مشترک زیادی با ترکیه دارد؛ اما علاوه بر ترکیه، توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران از طریق مرز ماکو با کشورهای اوراسیا، سی آی اس و حتی کشورهای اروپایی این منطقه را به نقطه اتصال با دیگر کشورها تبدیل کرده است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو در ادامه افزود: منطقه ماکو پتانسیل زیادی برای جذب سرمایه دارد و موردتوجه بسیاری از کشورهای منطقه به لحاظ تورم پایین، فراوانی و وسعت زمین‌های کشاورزی، تجاری و صنعتی و نیروی انسانی ارزان است.

 

بیشتر بخوانید: تعریف طرح جام باعث آرامش سرمایه گذاران


گروسی با بیان اینکه ماکو با جذب امکانات و سرمایه باید به منطقه‌ای استراتژیک و راهبردی تبدیل شود، ادامه داد: ماکو ظرفیت ایجاد انواع کارخانه‌ها و تولیدات صنعتی نظیر صنعت نساجی، مواد اولیه پوشاک صنعت نساجی، کیف و کفش را در شمال غرب کشور دارد.

 

وی همچنین نزدیکی منطقه آزاد ماکو به منطقه آزاد ارس را در شمال غرب کشور مزیت دیگر این منطقه ذکرکردن و گفت: این ظرفیت می‌تواند ماکو را به نقطه مسافری و گردشگری تبدیل کند و مسافران کشورهای ارمنستان و اوراسیا با اتراق در منطقه آزاد ماکو و ارس به این دو کشور عزیمت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: