April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیاهکارزاده بر خدمات رسانی حرفه‌ای تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۶۹۷۲
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
سیاهکارزاده بر خدمات رسانی حرفه‌ای تاکید کرد و از اولویت قراردادن پیگیری دغدغه‌های سرمایه گذاران در منطقه آزاد انزلی خبرداد.

پیگیری دغدغه‌های سرمایه گذاران در اولویت منطقه آزاد انزلی

از هنگامی که مناطق آزاد شکل گرفت، محوریت آن بر تولید و صادرات بود، اما رویکرد واردات محور باعث شد تا عملکرد مناطق آزاد زیر سوال برود. با وجود آنکه انتقاد‌های بسیاری به عملکرد مناطق آزاد صورت گرفته و می‌گیرد، دست مناطق آزاد بسته نیست و عملکرد تولید محور که ناشی از صادرات کالا‌های تولیدی در منطقه آزاد بوده، ماهیت وجودی و تاثیرگذاری مناطق آزاد را به منصه ظهور رسانده است.

ضرورت دفاع از عملکرد

آنچه در این شرایط اهمیت دارد، دفاع منطقی و تاثیرگذار از عملکرد مناطق آزاد است، به شرط آنکه عملکرد قابل دفاعی وجود داشته باشد. برگزاری جلسات، نشست‌های تخصصی، مذاکرات، رایزنی‌ها و اقدامات اقتصادی نشان می‌دهد که مدیریت یک مجموعه تا چه اندازه به سیاستگذاری‌ها پایبند و البته معتقد است.

نگاه متفاوت به انزلی

منطقه آزاد انزلی یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور است. انزلی از زوایای گوناگونی می‌تواند نقش آفرین باشد. گردشگری، تولید، صادرات، ترانزیت و بسیاری موارد دیگر به عنوان ظرفیت‌های برجسته منطقه آزاد انزلی مطرح است. انزلی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که در هیچیک از مناطق کشور وجود ندارد. بیشترین سفر در طول سال به استان‌های شمالی صورت می‌گیرد، به نوعی که در اوج گرما و سرما، مردم ترجیح می‌دهند به شمال کشور سفر کنند.

اهمیت اقتصاد برای مناطق آزاد

از آنجا که مناطق آزاد با عنوان منطقه آزاد اقتصادی یاد می‌شود، رویکرد اقتصادی برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر برای مناطق آزاد معافیت‌هایی در نظر گرفته شده، برای آن است که باعث رونق اقتصادی شود. البته منطقه ازاد انزلی بخوبی توانسته در عرصه تولید و اشتغالزایی موثر واقع شود، اما مسوولان باید نسبت به این مهم درک و آگاهی داشته باشند.

توجه به کارآفرینان

برای آنکه بتوانیم از تولید و تولیدکننده حمایت کنیم، باید درک درستی از چالش‌ها و مشکلات آن‌ها داشته باشیم که برای داشتن این درک، باید از نزدیک با آن‌ها به گفتگو پرداخت. در این زمینه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برای آشنایی با توانمندی‌ها و مشکلات فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی، از انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه دعوت به عمل آورد و در خصوص سازوکار‌های هم افزایی و ارتقای کمی و کیفی سرمایه گذاران کنونی و جدید به گفتگو و رایزنی پرداخت.

 

بیشتر بخوانید:

مذاکرات برد - برد منطقه آزاد انزلی و لوتوس



تولید و صادرات

محمد سجاد سیاهکارزاده نشست با سرمایه گذاران و کارآفرینان را از اولویت‌های اصلی دانست و از ارتباط خوب بین بخش‌های مختلف منطقه آزاد به ویژه معاونت اقتصادی با بخش خصوصی اظهار خوشحالی کرد. وی تولید و صادرکنندگان را از ستون‌های برندینگ منطقه آزاد انزلی دانست و گفت: یکی از مهمترین محور‌های شناسایی منطقه آزاد انزلی، فعالان اقتصادی آن است.

نقش ترانزیت در رونق

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با ارائه تحلیلی از الزامات چابک سازی، به روز رسانی شرح وظایف، کارکرد‌ها و کارویژه حوزه‌های متنوع سازمان در قبال تغییر و تحولات بازار‌های داخلی و خارجی گفت: مهمترین اولویت کنونی که نیازمند بازنگری و لحاظ کردن در برنامه‌های کاری سازمان و بخش خصوصی است، معطوف به مقطع زمانی بهره‌برداری از طرح ملی اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی است. وی ایفای نقش محوری در معادلات ترانزیتی و حمل و نقلی کشور‌های حاشیه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با غرب و جنوب آسیا را در همین راستا عنوان کرد و گفت: با عنایت به روند رو به افزایش سرمایه گذاران علاقمند به حضور در منطقه آزاد انزلی که قطعاً بعد از اتصال ریل روند صعودی مضاعفی پیدا می‌کند، توسعه کمی و کیفی اعضاء و همکاری در مسیر جذب سرمایه گذاران جدید را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین راهبرد‌های هم افزایی فی مابین قلمداد کرد.

پیگیری دغدغه‌ها

سیاهکارزاده بر لزوم پیگیری امور و دغدغه‌های سرمایه گذاران از سوی تمام بخش‌های سازمان با محوریت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: حضور سرمایه گذاران جدید به تقویت تشکل‌های صنفی منجر می‌شود و اساسأ یکی از الگو‌های همکاری می‌تواند بررسی طرح‌های سرمایه گذاری ارائه شده و سرمایه گذاران جدید باشد. مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اولویت در جذب سرمایه گذاران جدید را با فعالین اقتصادی موجود بیان نمود و افزود: خدمات رسانی حرفه ای، کارشناسانه و مبتنی بر سلامت کاری مهمترین شاخص ارزیابی همکاران سازمان منطقه آزاد انزلی است. وی با استقبال از مباحث مطرح شده توسط اعضای انجمن از استمرار جلسات کارشناسی و ایجاد سازوکار ارتباطی مستقیم با مدیرعامل سازمان خبر داد و اظهار داشت: هم افزایی میان بخش خصوصی و دولتی بهمراه پیگیری مستمر موضوعات، مهمترین سازوکار اجرای کامل قانون و مقررات جهت بهره‌برداری حداکثری فعالین اقتصادی از مزایا و معافیت‌های قانونی فعالیت در منطقه آزاد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: