April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۰۵۶
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه‌های مختلف باید به صورت کامل و دقیق اجرا شود تا به هدف نهایی برسیم.

رضایی: تیراندازی در مراسم رسم نیست، جرم است

سردار قاسم رضایی در کمیسیون عملیات شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه در خصوص سرقت‌های مسلحانه باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری صورت بپذیرد، گفت: تاکید بنده بر این است که تمامی مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه‌های مختلف باید به صورت کامل و دقیق اجرا شود تا به هدف نهایی برسیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: سلاح و مهمات یکی از اولویت‌های رده‌های استان است و به‌عنوان مثال معاونت اجتماعی می‌بایست نسبت به بدعت تیراندازی در مراسم عزا و عروسی واکنش اجتماعی گسترده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد بگوید تیراندازی در مراسم عزا و عروسی رسم است بلکه این یک نوع جرم است، ادامه داد: این فرهنگ نیست بلکه این اقدامی غیرقانونی است و باید نفرات مجرم تحت تعقیب قرار گیرند، همچنین بخش‌های مختلف اجتماع، سخنرانی‌های دانشگاه، صحبت جامعه شناسان و نظرات همه قضات می‌بایست از جمیع جهات قبح سلاح را برای مردم مشخص کند البته می‌بایست با اشراف اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز را جمع آوری کنیم.

سردار رضایی تصریح کرد: کسانی که سلاح مجاز دارند، اما تیراندازی غیرمجاز می‌کنند یا مجوز سلاح آن‌ها تمام شده حق داشتن سلاح ندارند و این مطالبه جدی پلیس است.

وی به موضوع امنیت محله محور اشاره داشت و گفت: روح حاکم بر امنیت محله محور ایجابی است و اصلش کلانتر و پاسگاه محور است، رئیس کلانتری و پاسگاه باید با اقدامات ایجابی، خود را محور و تکیه‌گاه مردم کند، تمامی مکان‌ها و مشکلات آسیب‌زا نیز با اقدامات ایجابی حل و فصل شود و اگر نشد به صورت سلبی اقدام شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص آموزش اظهار داشتند: دانستنی‌های حقوقی، قضائی، نظامی و انتظامی کارکنان باید بالا رود و همچنین دانستنی‌های تعاملاتی با مردم، بازاریان، کسبه، وکودکان همچنین با چه ادبیات و کلامی صحبت کنیم و این موارد محور‌های اصلی آموزش هستند که باید لحاظ شوند.

وی گفت: فراجا اکنون نیرویی است که مقام معظم رهبری در وصف آن فرمودند: نیروی مقدس انتظامی و به کارکنان آن گفتند: مجاهدان فی سبیل الله و در سطح ملی فرمودند: مظهر اقتدار ملی و این‌ها القابی هستند که ایشان به مجموعه انتظامی هدیه کردند و این بدان معناست که ما می‌بایست از لباس مقدس انتظامی مراقبت و به آن تعصب خاص داشته باشیم.

سردار رضایی با اشاره به این که ما مدیون خون شهدا و انقلاب هستیم، بیان کرد: ما همه فرزند این انقلاب و حافظان آن هستیم و یکی از وظایف اصلی مجموعه انتظامی مراقبت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، ما بر اساس قانون عمل می‌کنیم و قانون هم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور به تهدید‌های نرم زیادی که در فضای مجازی وجود دارد، اشاره کرد و گفت: تهدید اخلاق، باورها، اعتقادات دینی، شیرازه و بنیان خانواده‌ها از مهمترین و قویترین اقدامات دشمن است که همه ما وظیفه داریم به شدت از این موضوعات مراقبت کرده و به جد با مخالفان آن مبارزه کنیم.

تاکید بر توقیف خودرو‌های پلاک مخدوش و شوتی/ جدیت در مقابله با تهدیدات فضای مجازی

سردار قاسم رضایی در کمیسیون عملیات شهرستان‌های ایذه، باغملک و هفتکل ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت این ۳ شهرستان و همچنین ۱۱ شهید شهرستان راسک با تاکید بر آموزش‌های تخصصی کارکنان افزود: آموزش باید مستمر و پیوسته باشد و فرماندهان می‌بایست گزارش کار خود را از آموزش کارکنان شروع کنند و با بررسی عملکرد این حوزه، اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: آموزش‌های نظامی، حقوقی و تعاملاتی باید در راس آموزش‌ها باشد؛ سه موضوع در تحول کوپ‌ها و کمیسیون‌های عملیات باید دائمی باشد: ۱- دانستنی‌های حقوقی و قضائی ۲- دانستنی‌های نظامی و انتظامی ۳- دانستنی‌های تعاملاتی.

وی با بیان اینکه روسای کلانتری‌ها باید بیشتر وقت خود را در تعامل با مردم و شناسایی جرایم صرف کنند گفت: روح حاکم بر دستورالعمل امنیت محله محور بر همین تعاملات با مردم استوار است، رئیس کلانتری وقتی در میان مردم محله قدم می‌زند واقعا باید مردم احساس امنیت کنند و لرزه بر اندام مجرمان بیفتد.

سردار رضایی با تاکید بر افزایش نگهبانان محله و موسسات حفاظتی و مراقبتی اظهار داشت: آن‌ها دارای ظرفیت‌های بزرگی هستند و در واقع بازو‌های کلانتری و پاسگاه‌ها محسوب می‌شوند، این موسسات در امور مختلف از جمله پیشگیری از سرقت‌ها کمک شایانی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی خودرو‌های بدون پلاک، پلاک مخدوش و خودرو‌های شوتی را خط قرمز پلیس بیان کرد: مأموران انتظامی نباید نسبت به حضور آن‌ها در خیابان‌ها و معابر بی تفاوت باشد و بلافاصله بعد از رویت، باید آن‌ها را متوقف کنند. از نظر قانون و پلیس، خودروی پلاک مخدوش یعنی اینکه او دارای جرایم دیگری هم هست که نمی‌خواهد شناسایی شود.

جانشین فرمانده کل فراجا انس و مودت در بین زیر مجموعه را کلید واژه موفقیت در سازمان دانست و گفت: باید انس و مودت در بین کلیه کارکنان حاکم باشد تا دلسوزانه پشت و پناه هم باشند و در ماموریت‌های مختلف همدیگر را یاری کنند.

سردار رضایی در پایان به تهدیدات فضای مجازی اشاره داشت و تاکید کرد: دشمن از طریق فضای مجازی تعصب، ایمان و اعتقادات خانواده‌ها را هدف قرار داده و تلاش می‌کند از این طریق بنیان خانواده‌ها را متلاشی کند که این یک تهدید بزرگ برای جامعه است و ضرورت دارد با جدیت تمام با این تهدید مقابله کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: