April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۱۳۹
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
خودروسازی تسلا، رکورد میزان تحویل خودرو در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ را شکست، اما همچنان خودروساز چینی بیشترین تحویل خودروی برقی را داشته است.

تسلا رکورد فروش سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ را شکست

تسلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ با تعداد تحویل خودرو‌هایی که به ثبت رسانده رکوردشکنی کرد. این خودروسازی فراتر از برآورد‌های بازار ظاهر شد به هدف سال ۲۰۲۳ خود دست پیدا کرد. اما با این وجود جایگاهش به عنوان برترین سازنده خودرو‌های برقی را از دست داد و اکنون شرکت چینی BYD به این عنوان دست پیدا کرده است.

تسلا حدود ۴۹۵ هزار خودروی برقی را در سه ماهه پایانی سال تحویل داد که پایین‌تر از ۵۲۶ هزار خودرویی است که BYD به مشتریان خود تحویل داده است. این موضوع نشان می‌دهد خریداران خودرو‌های برقی به دنبال مدل‌های ارزان‌تر خودرو‌های برقی هستند.

افزایش فروش خودروساز آمریکایی در پایان سال به آن کمک کرد تا در سال ۲۰۲۳، ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو تحویل خودرو داشته باشد. البته هنوز هم آمار فروش کلی و سالانه BYD از تسلا جلوتر است. این شرکت چینی در مجموع ۳ میلیون خودرو از جمله حدود ۱.۴ میلیون خودروی برقی و هیبریدی تحویل داده است. تحلیلگران خودرو معتقدند که آمار تحویل BYD نشان می‌دهد سیاست کاهش قیمت محصولات برای این شرکت چینی موثر واقع شده است.

تسلا نیز برای رشد فروش تخفیف‌ها را افزایش داد و مشوق‌هایی مانند شش ماه شارژ رایگان را برای مشتریان ارابه کرد تا قبل از آغاز سال میلادی میزان فروش خود را افزایش دهد. این اقدامات به تسلا کمک کرد تا رشدی ۱۱ درصدی نسبت به سه ماهه قبل رقم بزند و مجموع تولید را در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸۵ میلیون دستگاه رساند.

خودرو‌های مدل ۳ و خودرو‌های کاربردی اسپرت مدل Y، در سه ماه پایانی ۴۶۱ هزار فروش را به خود اختصاص دادند در حالی سهم مدل‌های دیگر تسلا ۲۳ هزار خودرو بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: