April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۱۵۴
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
امیر آشتیانی گفت: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم.

حضور ایران در دریای سرخ امنیت‌ساز است

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد یکی از سیاست‌های ما حمایت از کشور‌های مستقل، جبهه مقاومت و کشور‌هایی است که به دنبال مواجه با نظام سلطه مواجه و برخورد با آن هستند. ما این کشور‌ها را در همه ابعاد حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مباحث تسلیحاتی هم به همین شکل است. جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار در این زمینه قرار دارد. دستاورد‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتماً از کشور‌هایی که می‌خواهند در مسیر استقلال و آزادی خودشان حرکت می‌کنند و می‌خواهند امنیت‌شان را حفظ کنند حمایت می‌کنیم. در این مسائل حتماً قواعد و قوانین بین‌المللی را هم رعایت می‌کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ، تأکید کرد: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم.

آشتیانی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت ایران از انصار الله یمن، اظهار کرد: یمن قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه ابعاد از آنان حمایت می‌کنیم، اما مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان اتخاذ می‌کنند. یمن کشوری پیشرو است که علیه نظام سلطه گام برمی‌دارد و هر کشوری در این مسیر باشد حتماً حمایت منطقه و کشور‌ها را در پی دارد.

وی در پایه به این پرسش که حضور ناوشکن البرز تنش‌زایی آمریکا را کم خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: این سئوالات جزئی است، اما اساساً ما هرکجا که احساس کنیم نیاز به حضور داریم، حاضر می‌شویم.

وزیر دفاع در واکنش به ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حمله به یک کشتی حال مواد شیمیایی در اقیانوس هند، گفت: این‌ها فرافکنی است. تمام مواردی که به این شکل مطرح می‌شود فرافکنی‌های آمریکاست که باتوجه به خطا‌های راهبردی آنان در منطقه که تمام اذهان مردم کشور‌های دنیا را به محکومیت این اقدامات رسانده است، آنان را به شرایطی کشانده که برای فرار از این وضعیت ممکن است اتهامات مختلفی را به کشور‌های بسیاری بزنند در حالی که پایه و اساسی هم ندارد.

آشتیانی با تأکید بر این‌که «دشمنی آمریکا تمام‌شدنی نیست و ادامه دارد»، گفت: این امر به ضرر خود آنان است. آمریکا به منطقه ما آمده و تعادل منطقه‌ای را بهم ریخته‌اند که تبعات آن دامن‌شان را خواهد گرفت. اقدامات آمریکا باعث ایجاد انسجام بسیار قوی و محکمی علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه و جریان و تداوم آن می‌شود.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس و تاثیر آن در گسترش جنگ در منطقه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها هر چقدر خطا‌های راهبردی در منطقه انجام دهند منطقه را متشنج خواهند کرد و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: