April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمدی پنجکی از تاخیر پرداخت حق بیمه سازمان به آتیه سازان انتقاد کرد
کد خبر: ۴۰۷۱۶۵
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
احمدی پنجکی از تاخیر در پرداخت حق بیمه سازمان به آتیه سازان حافظ انتقاد کرد و گفت: بیمه تکمیلی ابزار جبران ناکارآمدی تامین اجتماعی شده است.

بیمه تکمیلی ابزار جبران ناکارآمدی تامین اجتماعی

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با انتقاد از تاخیر در پرداخت سهم حق بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: در شرایطی که سازمان تامین اجتماعی حق بیمه تکمیلی چهار ماه را پرداخت نکرده، چگونه می‌توان انتظار داشت بیمه آتیه سازان حافظ تعهدات پرداخت خسارت را در قبال بازنشستگان انجام دهد.

پرویز احمدی پنچکی با تاکید بر اینکه وظیفه ارایه خدمات دارویی و درمانی کارگران و بازنشستگان بر عهده سازمان تامین اجتماعی است گفت: قانون الزام حکم می‌کند سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی مناسب را برای کارگران و بازنشستگان ارائه دهد که متاسفانه در این زمینه به خوبی عمل نکرده و نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر سازمان تامین اجتماعی به رسالت خود در تامین درمان به خوبی عمل می‌کرد، نیازی به بیمه تکمیلی نداشتیم گفت: اکنون نیز اگر سازمان قانون الزام را به صورت کامل انجام دهد، کاسه کوزه بیمه تکمیلی را جمع می‌کنیم.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران خطاب به مدیران سازمان تامین اجتماعی گفت: وقتی از عهده تامین نیاز‌های دارویی و درمانی بازنشستگان بر نمی‌آیید، بهتر است به تعهدات خود نسبت به بیمه آتیه‌سازان حافظ پایبند باشید. اینکه چهار ماه سهم حق بیمه تکمیلی را از حقوق بازنشستگان کسر کنید، اما به بیمه آتیه سازان نپردازید، جای تاسف، تعجب و البته نگرانی دارد.

وی با اعلام اینکه مدیران سازمان تامین اجتماعی دائم از صفر کردن بدهی به مراکز درمانی سخن می‌گویند گفت: در شرایطی که چهار ماه حق بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ را پرداخت نکرده‌اید، چگونه سخن از صفر کردن بدهی بخش درمان می‌کنید.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه هنگام انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی، سازمان تامین اجتماعی بابت پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بر سر بازنشستگان منت گذاشت گفت: بازنشستگان حتی یک ریال نباید بابت بیمه تکمیلی بپردازند و اگر این مبلغ را می‌پردازند، در اصل تاوان ناکارآمدی و سومدیریت تامین اجتماعی است که بر دوش بازنشستگان گذاشته می‌شود.

وی خطاب به مدیران تامین اجتماعی گفت: این چه نوع مدیریتی است که در خصوص بیمه تکمیلی دارید؟ چرا قانون الزام را اجرا نمی‌کنید، حق بیمه تکمیلی و درمان را از حقوق بازنشستگان کسر می‌کنید، اما به حساب بیمه آتیه سازان واریز نمی‌کنید و کار را به جایی رسانده اید که بازنشسته ناچار شود هنگام مراجعه به مراکز بیمه تکمیلی، برای گرفتن خسارت درمان التماس کند.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تشکر از مدیریت جدید بیمه آتیه سازان حافظ گفت: با وجود آنکه حدود ۴ ماه سازمان تامین اجتماعی سهم حق بیمه تکمیلی را پرداخت نکرده، اما بیمه آتیه‌سازان در خصوص پرداخت خسارت‌ها نهایت همکاری را با بازنشستگان داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

بیشتر بخوانید:

بار سنگین دولت بر دوش سازمان تامین اجتماعی



وی از مذاکرات جدی کانون عالی و کانون‌های استانی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در جلسه تخصصی که با مدیرعامل سازمان داشتیم، انتقاد کردیم که چرا سازمان در پرداخت‌ها تاخیر کرده، مگر غیر از این است که بیمه تکمیلی برای جبران کم کاری‌ها، ضعف‌ها و ناتوانی‌های تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی مناسب به بازنشستگان است/

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه شرایط بیمه آتیه‌سازان را درک می‌کنیم گفت: شرکت‌های بیمه، سازمان‌های خصوصی هستند که دخل و خرجشان با دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت تنظیم می‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بیمه آتیه‌سازان حق بیمه را از تامین اجتماعی نگیرد، اما خسارت پردازی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه در نتیجه پیگیری‌ها و مذاکرات جدی کانون‌های بازنشستگی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه تکمیلی مهرماه به حساب بیمه آتیه‌سازان حافظ واریز شد گفت: بازنشستگان و بیمه آتیه سازان حافظ توقع زیادی از سازمان تامین اجتماعی ندارند. بر مبنای قراردادی که بسته شده، می‌بایست ۵۰ درصد حق بیمه از حقوق بازنشستگان کسر و ۵۰ درصد دیگر را سازمان تامین منابع کند و در اختیار بیمه آتیه سازان حافظ قرار دهد که متاسفانه سال‌هاست در این زمینه کم کاری و کوتاهی می‌شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه همیشه به عنوان نماینده کارگران و بازنشستگان با بیمه تکمیلی مخالف بوده‌ام گفت: سهم درمان در حق بیمه‌های دریافتی مشخص است و سازمان مکلف شده حق بیمه‌های بخش درمان را در مسیر تامین دارو و درمان هزینه کند.

وی با اشاره به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز ملکی و غیر ملکی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تمامی مراکز درمانی از حق بیمه کارگران ساخته شده و نشان می‌دهد که سازمان باید این مسیر را ادامه دهد، در حالی که سرعت ساخت مراکز درمانی نشان می‌دهد سازمان در این زمینه بسیار کمرنگ عمل می‌کند.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه در جلسات تخصصی کانون عالی که با حضور نمایندگان کانون‌های استانی برگزار می‌شود، بر اجرای قانون الزام تاکید می‌کنیم گفت: توقع زیادی از سازمان تامین اجتماعی نداریم و اصرار ما بر این است که قانون را اجرا کنند و در قالب قانون الزام، خدمات درمانی مناسب و شایسته به بازنشستگان ارائه شود.

وی با اعلام اینکه تورم وحشتناک سالانه، زنگ خطر برای کارگران و بازنشستگانی است که حقوق‌های ناچیز دریافت می‌کنند گفت: دو ماه تا پایان سال باقی مانده و از هم اکنون زمزمه افزایش ۲۵ درصدی قیمت دارو و ویزیت پزشکان مطرح می‌شود، در این صورت بازنشستگان چگونه می‌توانند برای گرفتن ابتدایی‌ترین خدمات درمانی برای سال آینده امید داشته باشند.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران از افزایش هزینه‌های دارو و درمان به عنوان چالشی جدی یاد کرد و گفت: یک عمل قلب ساده بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، یک بازنشسته حداقل بگیر با حقوق ۶ میلیون تومانی چگونه می‌تواند این هزینه را برای سلامت خود بپردازد؟ در نتیجه بیمه تکمیلی نقطه امیدی برای بازنشستگان شده است.

وی از رفتار‌های سلیقه‌ای و اشتباهات کلیدی دولت و مجلس انتقاد کرد و گفت: دولت‌ها و مجلس‌ها در قالب ۲۶ قانون سازمان را مکلف به ارایه خدمات به مشاغل خادمان مسجد، قالی‌بافان، کارگاه‌های زیر ۵ نفر و... کرده‌اند، اما دولت حق بیمه خود را نمی‌پردازد و باعث شده سازمان دچار ناترازی شود.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه چگونه می‌توان انتظار داشت بیمه آتیه سازان حافظ حق بیمه نگیرد، اما خدمات ارایه دهد گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی و ساخت مراکز درمانی با کاستی روبرو است، به دلیل بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی است که از مرز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

وی بزرگترین چالش سازمان تامین اجتماعی را سایه مخرب دولت بر مدیریت سازمان دانست و گفت: دولت هرگاه با کاستی یا مشکلی روبرو شده، دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده و اکنون نیز این روند را ادامه می‌دهد.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه حق بیمه تکمیلی برای آتیه سازان حافظ به ازای هر نفر ۳۰۵ هزار تومان در ماه است گفت: ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه تکمیلی را بازنشستگان و ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان دیگر را سازمان می‌پردازد، اما انتقاد ما بر این است که تمام این مبلغ را باید سازمان بپردازد، زیرا قانون الزام را اجرا نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های درمان بازنشستگان ناشی از سومدیریت سازمان است گفت: سازمان باید پاسخگوی تمامی مشکلات درمان بازنشستگان باشد.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی بدلیل ضعف‌ها و ناتوانی‌های روزافزون خود، کانون‌های بازنشستگی را سپر بلا کرده است گفت: کانون‌های بازنشستگی مسوول پاسخگویی و توجیه عملکرد‌های اشتباه تامین اجتماعی شده‌اند.

وی از برگزاری جلسات تخصصی بیمه و درمان در کانون عالی خبر داد و گفت: با جدیت چالش‌ها را بررسی می‌کنیم و به دنبال پیدا کردن راهکاری هستیم تا بساط بیمه تکمیلی را جمع کنیم و قانون الزام جایگزین شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: