April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

امروزه خطوط هوایی بسیاری سراسر جهان مشغول به کار هستند و سفر با هواپیما، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر بدل شده است. نه‌تنها مهم‌ترین شهرهای جهان، بلکه کلان‌شهرهای ایران نیز از فرودگاه‌های مجهز ی برخوردار هستند، همچنین خرید بلیط هواپیما و سفر از این طریق را می‌توان یکی از امن‌ترین روش‌های سفر دانست. با توجه به این که تعداد ایرلاین‌ها زیاد بوده و انتخاب از بین آن‌ها کمی دشوار است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین ایرلاین‌های خارجی و داخلی بپردازیم.

بهترین ایرلاین‌های داخلی

بهترین ایرلاین‌های ایران که مشغول فعالیت هستند عبارت‌اند از:

ایران ایر

ایران ایر به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران شناخته می‌شود که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شد و امروزه مسافران زیادی بلیط هواپیماهای این شرکت را تهیه می‌کنند. ایران ایر علاوه بر مقاصد داخلی، مقاصد خارجی فراوانی نیز داشته و مهم‌ترین پروازهای ایران به‌وسیله هواپیماهای این ایرلاین انجام می‌شوند. یکی از نقاط قوت ایران ایر، امنیت فوق‌العاده بالای آن است؛ به‌طوری که در همه این سال‌ها، فقط ۷ سانحه هوایی برای این شرکت به‌ ثبت رسیده که اغلب این سوانح، هیچ‌گونه فوتی نداشته‌اند.

حدود ۵۱ فروند هواپیما در اختیار ایران ایر هستند که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به ایرباس A300، بوئینگ 747 و ایرباس A310 اشاره کرد.

هواپیمایی ماهان

تا قبل از سال ۱۳۷۱، تمامی ایرلاین‌ها متعلق به دولت بودند و بخش خصوصی هیچ‌گونه شرکت هواپیمایی در اختیار نداشت؛ اما در این سال، با افتتاح هواپیمایی ماهان، ورق برگشت و اولین ایرلاین خصوصی ایران شروع به کار کرد. بزرگ‌ترین نقطه قوت ایرلاین ماهان، تاخیر کم آن است؛ اغلب پروازهای این شرکت بدون هیچ‌گونه تاخیری انجام می‌شوند و از این نظر یکی از بهترین‌ها به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، تاکنون هیچ حادثه‌ای برای هواپیمایی ماهان به‌ ثبت نرسیده و امن‌ترین ایرلاین ایران محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مزایای ماهان، استفاده از هواپیماهای جدید و به‌روز است؛ ایرباس A600، ایرباس A300، ایرباس A340 و...، تعدادی از این هواپیماها هستند.

هواپیمایی آسمان

یکی دیگر از بهترین ایرلاین‌های داخلی، هواپیمایی آسمان است. این شرکت در سال ۱۳۵۹ شروع به کار کرد و در واقع ادغام ۴ ایرلاین دیگر، باعث افتتاح هواپیمایی آسمان شد. یکی از چیزهایی که سبب شد تا ایرلاین آسمان بتواند پیشرفت زیادی داشته باشد، برعهده گرفتن مالیات این شرکت توسط صندوق بازنشستگی کشور بود؛ این صندوق در سال ۱۳۸۱ اعلام کرد که تمامی مالیات هواپیمایی آسمان را می‌پردازد و این امر، باعث شد تا ایرلاین آسمان بتواند ناوگان خود را گسترش داده و تجهیزات پیشرفته‌ای را تهیه کند.

مهم‌ترین ویژگی این شرکت هواپیمایی، داشتن گواهینامه IOSA است. این گواهینامه توسط انجمن یاتا صادر می‌شود و تضمین‌کننده امنیت و کیفیت پروازهای یک ایرلاین است.

بهترین ایرلاین‌های خارجی

معمولا اغلب مسافرانی که محدودیتی در بودجه خود ندارد، تهیه بلیط هواپیما یک ایرلاین خارجی را ترجیح می‌دهند. مهم‌ترین ایرلاین‌های خارجی عبارت‌اند از:

هواپیمایی سنگاپور – Singapore Airlines

یکی از بهترین ایرلاین‌های خارجی، هواپیمایی سنگاپور است. به غیر از تعهدی که این شرکت نسبت به امنیت پروازها دارد، یک تعهد سفت‌و‌سخت نیز نسبت به خدمات رفاهی داشته و بسیاری از گردشگرانی که سفر با هواپیماهای این ایرلاین را تجربه کرده‌اند، معتقدند که سفر با هواپیمایی سنگاپور، راحت‌ترین سفر عمرشان بوده است.

علاوه‌بر منو غذا متنوعی که هواپیمایی سنگاپور به سرنشینان خود ارائه می‌دهد، سیستم‌های سرگرمی هواپیماهای آن سبب می‌شوند تا مسافران به هیچ عنوان گذر زمان را احساس نکرده و در سریع‌ترین زمان ممکن، به مقصد برسند. ناوگان این ایرلاین امروزه از ۱۸۰ هواپیمای به‌روز و پیشرفته تشکیل شده که به بیش از ۱۱۰ مقصد متفاوت در سراسر جهان پرواز می‌کنند.

هواپیمایی قطر – Qatar Airways

هواپیمایی قطر در واقع یکی از شرکت‌های ملی کشور قطر بوده که امروزه به‌عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا نیز شناخته می‌شود. هواپیمایی قطر علاوه بر این که توجه زیادی به راحتی و کیفیت سفر دارد، هزینه زیادی را نیز برای تامین امنیت سفر در نظر گرفته است؛ بدین صورت که میانگین عمر تمامی هواپیماهای ناوگان آن، ۵ سال بوده و هنگامی که یک هواپیما عمر زیادی داشته باشد، به‌جای تعمیر، کاملا از خط خارج خواهد شد.

قطر ایرویز بیش از ۲۰۰ هواپیما در اختیار دارد و به بالای ۱۵۰ مقصد در سراسر دنیا پرواز می‌کند؛ هواپیمایی قطر از معدود ایرلاین‌هایی است که به تمامی قاره‌های جهان پرواز دارد.

هواپیمایی امارات – Emirates

یکی دیگر از بزرگ‌ترین و بهترین ایرلاین‌های دنیا، هواپیمایی امارات است. هواپیمایی امارات علاوه بر در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین هواپیماها، از خدمه‌ای حرفه‌ای و کارآزموده بهره می‌گیرد که این امر باعث شده تا اغلب مسافران، رضایت بالایی نسبت به پروازهای این شرکت داشته باشند.

امروزه ۲۶۲ هواپیما در اختیار ایرلاین امارات بوده و پروازهای آن به ۱۵۲ مقصد مهم در جهان انجام می‌شوند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۰ با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، هواپیمایی امارات توانست تا نزدیک به ۱۶ میلیون مسافر را به مقاصدشان برساند؛ به همین دلیل، در آن سال با اختلاف زیادی نسبت به باقی رقبای خود، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته شد.

هواپیمایی ترکیش ایرلاین – Turkish Airlines

ترکیش ایرلاین در سال ۱۹۳۳ و با در اختیار داشتن ۵ فروند هواپیما کار خود را شروع کرد. امروزه این شرکت هواپیمایی، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی Star Alliance محسوب می‌شود که بیش از ۳۰۰ فروند هواپیما در اختیار دارد و به نزدیک ۳۰۰ مقصد در جهان پرواز می‌کند. ترکیش ایرلاین پرچم کشور ترکیه را روی تمامی هواپیماهای خود حکاکی کرده و افتخار آن این است که به کشورهای بیشتری نسبت به تمامی ایرلاین‌های دنیا پرواز می‌کند.

ساده‌ترین روش خرید بلیط از بهترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که برای تهیه بلیط هواپیما از این ایرلاین‌ها، چگونه باید اقدام کرد؟ در واقع آژانس‌های مسافرتی زیادی هستند که هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین، بلیط این شرکت‌های هواپیمایی را به‌فروش می‌رسانند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد دارید بلیط خود را به ساده‌ترین روش و در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه کنید، به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و پس از مقایسه بلیط‌های مختلف بهترین گزینه را خریداری نمایید. فلای‌ تودی علاوه بر امکان تهیه بلیط‌های هواپیما، امکان خرید بلیط قطار و رزرو هتل را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است تا آن‌ها به هیچ آژانس یا پلتفرم دیگری احتیاج نداشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: