April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۲۳۸
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» به قلم مارک منسن نحوه رهاسازی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که هر انسان در زندگی روزمره با آن روبه‌رو می‌شود را بیان می‌کند.

راهکار‌های برون‌رفت از مشکلات با کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها»

کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» از مارک منسن و ترجمه میلاد بشیری با قلمی روان نحوه خوب زندگی کردن را آموزش می‌دهد.

نویسنده در فصل اول کتاب با عنوان «سعی نکن» چارلز بوکفسکی را سرآغاز نوشته‌هایش قرار می‌دهد. منسن نوشته: «چارلز بوکفسکی مردی الکلی، زن‌باره، قمارباز، بی‌دست‌و‌پا، خسیس، بی‌اعتبار و در بدترین اوقات زندگی شاعر بود. بعید است کسی روزی برای یافتن اصول زندگی بهتر به سراغ او برود، یا منتظر باشد نامش را در یک کتاب خودیاری ببیند.

بوکفسکی می‌خواست نویسنده شود، اما ده‌ها سال طول کشید و تقریباً هیچ‌کدام از مجله‌ها، روزنامه‌ها، مجله‌های تخصصی، بنگاه‌های ادبی و ناشران حاضر نشدند اثری از او منتشر کنند. می‌گفتند که آثارش افتضاح است. خام، زشت و فاسد است. در حالی که توده جوابیه‌های ردِ آثار و سنگینی شکست‌هایش بیشتر و بیشتر می‌شد، به افسردگی و الکل گرفتار شد؛ دردی که بیشتر اوقات عمر، گریبانش را رها نکرد».

«[..]سی سال از عمرش را در تاریکی و پوچی با الکل، مواد، قمار و زنان بد کاره گذراند. وقتی پنجاه ساله شد، بعد از یک عمر شکست و بیزاری از خود ویراستار انتشارات کوچکی علاقه خاصی به او پیدا کرد. برای ویراستار ممکن نبود که پیشنهاد پول زیاد یا قول فروش بالا به بوکفسکی بدهد، اما مهر عجیبی به این بازنده مست پیدا کرده بود.

نویسنده نقطه آغازین نوشته‌اش را به بوکفسکی گره زده تا بگوید فرهنگ ما در انتظارات مثبت، اما غیر واقعی خلاصه شده است؛ خوشحال‌تر باشید، سالم‌تر باشید، بهترین باشید، ثروتمندتر، جذاب‌تر، معروف‌تر، سازنده‌تر و ... باشید. تمام این توصیه‌های مثبت و خودیارانه بر نداشته‌هایتان تمرکز دارد. به قولِ منسن، «آن‌ها آنچه را اکنون به عنوان کمبود‌های شخصی و شکست‌هایتان قلمداد می‌کنید، نشانه می‌گیرند و همان‌ها را برایتان برجسته می‌کنند».

از قضا این پافشاری بر چیز‌های مثبت تنها دستاوردش این است که دائماً به ما یادآوری می‌کند چه چیزی نیستیم، یا چه چیزی کم داریم، یا باید چه می‌شدیم، ولی نتوانستیم بشویم.

حتی منسن در مصاحبه‌ای درباره تمرکز فرهنگ مدرن بر مثبت بودن و رهنمود‌های چگونه شاد باشیم گفته است، اگر ویدئو‌ها و تبلیغات پربیننده را هر روز نگاه کنید، می‌بینید این تصور از حس خوب وجود ندارد. من فکر می‌کنم فرهنگ مصرف‌گرایی و بازاریابی علاقه دارد این حس را به مردم القا کند که همیشه باید به دنبال بالاتر باشند. همه افراد دقیقاً به خاطر تسلط این عوامل بر فرهنگ‌شان به طور ناخودآگاه تصور می‌کنند زندگی خوب اساساً به معنی حس خوب است.

مارک منسون وبلاگ‌نویس و نویسنده محبوب سبک خودسازی است که با انتشار کتاب‌هایی، چون «هنر ظریف بی‌خیالی» و «همه چیز به فنا رفته» به شهرت جهانی رسید. آثار این نویسنده‌ی پرفروش امریکایی تاکنون به بیش از ۶۵ زبان مختلف ترجمه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: