April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۲۴۴
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به سمت نوسازی محله ای حرکت کنیم چراکه در این شرایط ما شاهد بهسازی معابر خواهيم بود.

۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دست اجرا است

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته آمار پروژه‌های در دست ساخت در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده که تولید ۱۸۱ هزار واحد از آن مربوط به دولت سیزدهم است.

به گفته وی امسال رکود ۳۰ ساله نوسازی بافت‌های فرسوده با اجرای این طرح‌ها زده خواهد شد.

او می‌گوید: عمده بسته‌های تشویقی شهرسازانه معطوف به تشویق تجمیع پلاک‌ها است بیشترین حمایت‌های صورت گرفته هم در قالب بلوک سازی و تجمیع پلاک‌ها است.

آیینی بیان کرد: باید به سمت نوسازی محله‌ای حرکت کنیم چراکه در این شرایط ما شاهد بهسازی معابر و ایجاد فضای سبز بیشتری در محلات خواهیم بود.

او اظهار کرد: طبق آمار‌های ارائه شده در اراضی و زمین‌های کوچک نمی‌شود سازه مقاوم در برابر زلزله‌های چند ریشتری داشته باشیم چراکه برای ایجاد سازه مقاوم باید سطح مناسبی از اراضی را داشته باشیم، بنابراین تجمیع پلاک‌ها نقش مناسبی در افزایش طول معابر و بزرگ‌تر شدن معابر جهت عبور و مرور خودرو‌های امدادی فراهم می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: