April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۲۴۵
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه گفت: بنابر آمار ۹۰ درصد جوجه یک روزه مورد نیاز از محل تولید داخل و تنها ۱۰ درصد از طریق واردات تامین می شود‌.

۹۰ درصد جوجه یک روزه از تولید داخل تامین می شود

محمدرضا صدیق پور گفت: بنابر آمار در آبان ماه ۱۲۶ میلیون قطعه، در آذرماه ۱۴۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است و پیش بینی می‌شود که جوجه ریزی دی ماه به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

او با بیان اینکه سهم واردات در صنعت جوجه یک روزه از کشور ترکیه حداکثر ۱۰ درصد است، افزود: بیش از ۹۰ درصد جوجه یک روزه مورد نیاز کشور برای صنعت مرغ گوشتی از محل تولید داخل تامین می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی از ماه‌های ابتدایی سال آتی نه‌تن‌ها از واردات جوجه بی‌نیاز خواهیم شد، بلکه صادرکننده تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه یک روزه خواهیم بود.

صدیق پور ظرفیت حداکثری جوجه‌کشی را ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه دانست و گفت: صنعت جوجه یک روزه بیش از این ظرفیت افزایش تولید و جوجه‌کشی را ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه متوسط قیمت هرقطعه جوجه را ۲۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با ازدیاد تقاضا طی ماه‌های اخیر این رقم گاهی به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان می‌رسد که البته مورد تایید انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه نیست.

او گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر افزایش جوجه ریزی در ماه‌های پایانی سال، مشکلی در تامین مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: