کد خبر: ۴۰۷۳۹۹
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
0
چگنی گفت: برنامه ما این است که در فاز نخست اجرای طرح ملی در یک بازه زمانی حداکثر ۵ ساله، ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری راندمان بالا، جایگزین بخاری‌های فرسوده شود.

جایگزینی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری با راندمان بالا در طرح ۵ ساله

مجید چگنی گفت: موضوع پیشی گرفتن مصرف بر تولید انرژی و به طور مشخص گاز به ویژه در فصل سرد سال، یکی از موضوعات مهم اقتصادی کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: از آن‌جا که صنعت گاز کشور بیش از ۳ دهه است که به عنوان پیشران اقتصاد کشور نقش قابل توجهی در رشد و رونق تولید در بخش‌های مختلف ایفا می‌کند، تلاش دارد تا با رفع این مشکل در کشور، حداکثر حمایت ممکن از صنایع را صورت دهد.

چگنی در ادامه، گفت: با توجه به این‌که در دوره سرد سال، ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و با در نظر گرفتن حجم بالای تجهیزات گازسوز راندمان پایین در بخش خانگی، راهکار جایگزینی بخاری‌های گازسوز راندمان بالا رده انرژی B و A با بخاری‌های گازی راندمان پایین به عنوان یک طرح ملی و زود بازده به مراجع بالادستی ارائه و از سوی شورای اقتصاد تصویب شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: برنامه ما این است که در فاز نخست اجرای این طرح در یک بازه زمانی حداکثر ۵ ساله، ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری راندمان بالا، جایگزین بخاری‌های فرسوده شود. البته چشم‌انداز کلان این طرح، تعویض ۲۰ میلیون بخاری است که در مراحل بعد و با طی شدن روال قانونی، قابل اجرا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انتشار فراخوان عمومی برای مشارکت همه بخش‌ها در این طرح گفت: به مشارکت‌کنندگان در این طرح به ازای جایگزینی هر تعداد بخاری با راندمان بالا به جای بخاری فرسوده، گواهی صرفه‌جویی از سوی این شرکت ارائه می‌شود و این امکان برای صاحب گواهی فراهم است که گاز صرفه‌جویی شده را یا در صنعت به مصرف برساند یا در بورس انرژی به قیمت دلخواه به دیگر بخش‌ها بفروشد.

چگنی با تأکید بر اینکه مزایای مشارکت در این طرح به دلیل زود بازده بودن بسیار ارزشمند است، گفت: مشارکت در این طرح از جنبه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نیز حائز اهمیت است؛ ضمن این‌که هر میزان کاهش مصرف در بخش خانگی منجر به افزایش درصد تأمین گاز صنایع خواهد شد و به بیان دیگر، مشارکت در این طرح، یک عمل دوسویه به نفع مردم و صنعت است.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: کمک به رشد تولید و حمایت از بخش مولد اقتصاد، راهبردی است که شرکت ملی گاز ایران همواره در روند تأمین گاز صنایع مدنظر دارد؛ به عبارت دیگر، دغدغه شرکت ملی گاز ایران برای تأمین گاز صنایع و رونق تولید آن‌ها مبتنی بر نگاه به منافعی ملی است و این اهتمام اگر بیشتر از صاحبان صنعت نباشد، کمتر نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: