April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۴۴۸
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: سرطان کبد، معده و روده بزرگ سمی برای کبد بوده و سبب تخریب کبد خواهد شد.

فعالیت فیزیکی و رژیم سالم راه حل درمان کبد چرب/ سرانه مصرف نوشابه در ایران بالاست

کامران باقری لنکرانی، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین و وزیر بهداشت اسبق در ارتباط زنده برنامه تلویزیونی با اشاره به مشکلات کبد چرب اظهار کرد: بیشتر کسانی که کبد چرب دارند دچار مشکلات بیماری‌های قلبی و عروقی خواهند شد.

وی بیان کرد: اگر به کبد چرب رسیدگی نشود عملکرد کبد مختل می‌شود و این موضوع سبب نارسایی کبد و در طولانی مدت سبب بروز سرطان کبد در افراد خواهد شد.

باقری اضافه کرد: اختلال کبد چرب بیشترین عامل برای پیوند کبد چرب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش وزن و فعالیت‌های فیزیکی مناسب برای درمان کبد چرب مناسب است، تاکید کرد: رژیم سالم و تغذیه خوب برای درمان اختصاصی کبد چرب موثر است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: با انجام اقدامات ساده می‌توان کبد چرب را درمان کرد و افراد باید از مصرف بیش از اندازه غذا‌های چرب مانند فست فود و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنند. سرطان کبد، معده و روده بزرگ سمی برای کبد بوده و سبب تخریب کبد خواهد شد.

وی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که سرانه مصرف نوشابه‌های شیرین در ایران بالاست و همین موضوع سلامتی افراد را تهدید خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: