April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۴۹۳
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
معاون وزیر صمت گفت: مجموع تجارت (صادرات و واردات) ایران با ترکیه در ۹ ماهه امسال به بیش از ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

تجارت ایران و ترکیه به بیش از ۸.۵ میلیارد دلار رسید

رضوانی فر معاون وزیر صمت گفت: در ۹ ماهه امسال ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر شده است که به لحاظ وزن ۱۲.۵ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص میزان واردات از کشور ترکیه در ۹ ماهه امسال افزود: در این مدت ۳ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته وی عمده اقلام صادراتی کشورمان به ترکیه در این مدت شامل گاز طبیعی، اوره، آلومینیوم، شمش آهن و قیر و عمده کالای وارداتی، روغن آفتابگردان، شمش طلا و ذرت دامی بوده است.

رضوانی فر با اشاره به اینکه حجم ترانزیت مبادله شده بین ایران و ترکیه در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است، افزود: میزان ترانزیت در مدت زمان یاد شده از مبدا ترکیه یک میلیون تن و میزان ترانزیت از کشورمان به مقصد مرز‌های ترکیه ۶۰۰ هزار تن بوده است که عمدتاً از مرز‌های بازرگان، سرو و پلدشت انجام شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کامیون از مرز‌های دو کشور تردد کردند که از این تعداد ۱۲۲ هزار دستگاه کامیون‌های خروجی و ۱۵۶ هزار دستگاه کامیون‌های ورودی بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: