April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۷۴۱
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
مرحله اول اجرای طرح ارزش مالکانه و تخصیص سهام به بازنشستگان با همت مدیران صندوق و حمایت نهادهای بالادستی و حاکمیتی در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۲ اجرا شد.

سهم هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از دارایی‌ها مشخص است

یکی از مزیت‌های اجرای طرح ارزش مالکانه، مشخص شدن سهم هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از همه دارایی‌های صندوق است، که با اجرای کامل این طرح، هریک از اعضا در زمان بازنشستگی یا در صورت انصراف از عضویت، می‌توانند سهم کامل خود را دریافت کرده و با صندوق به طور کامل تسویه حساب نمایند.

مرحله اول اجرای طرح ارزش مالکانه و تخصیص سهام به بازنشستگان با همت مدیران صندوق و حمایت نهاد‌های بالادستی و حاکمیتی در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۲ اجرا شد. در حال حاضر فرهنگیان عضو صندوق که تا پایان اسفند ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌اند، با مراجعه به سوپراپلیکیشن فرهنگیان و وب‌سایت صندوق می‌توانند گواهی موقت سهام خود را مشاهده کنند.

در این دوره مدیریتی برای اولین بار چنین سطحی از شفاف‌سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاده و اعضای سابق و فعلی به جزییات کامل واریزی‌های خود، واریزی دولت و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود دسترسی داشته و میزان سهم خود از دارایی‌های صندوق را مشاهده می‌کنند.

در این مرحله حدود ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق در قالب سهام شرکت «سرمایه‌گستر سهند» به بازنشستگان اختصاص پیدا کرده و این فرآیند تا تخصیص و واگذاری سایر دارایی‌های صندوق ادامه خواهد یافت.

در صورت تکمیل این طرح، هر کدام از اعضا در زمان بازنشستگی یا در صورت انصراف از عضویت، می‌تواند سهم کامل خود را دریافت کرده و با صندوق به طور کامل تسویه حساب نماید؛ بنابراین افرادی که از عضویت در صندوق انصراف دهند، سهم کامل خود از دارایی‌های موسسه را دریافت می‌کنند، اما طبق قانون سهم واریزی دولت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.
در خصوص میزان سهم هر عضو از دارایی‌های صندوق، مدت عضویت و مبالغ واریزی آن فرد به صندوق در طول دوره عضویت، مبنای محاسبه خواهد بود. بر این اساس، ابتدا واریزی‌های او بر اساس شاخص تورم ماهانه بانک مرکزی محاسبه شده و در گام بعدی، نسبت یا درصد تخصیص مالکیت به هر نفر تعیین شده است.

واضح است افرادی که مدت طولانی‌تری عضو صندوق بوده و یا در مدت واریزی خود مبالغ بیشتری به صندوق واریز کرده‌اند، سهم بیشتری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت؛ بنابراین تعداد سهام دریافتی فرهنگیان از یک سهم تا چند هزار سهم در هر مرحله از تخصیص سهام متفاوت است. فرهنگیان با مشاهده عملکرد مالی خود در سایت مؤسسه می‌توانند از مبنای محاسبه تعداد سهام تخصیص یافته مطلع شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: