April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۷۴۴
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
علی‌رغم آن که در برهه اخیر حرف و حدیث در مورد جایگزینی ربات‌ها و هوش مصنوعی برای مشاغل انسانی رونق گرفته، اما این جایگزینی موانعی پیش روی خود دارد.

مهمترین موانع در مسیر جایگزینی ربات‌ها در مشاغل انسانی

شاید در مورد وجود رباتی که به عنوان پیشخدمت در یک کافه کار می‌کند و می‌تواند به راحتی قهوه درست کند، شنیده باشید؛ اما این ربات ۱۴۰۰۰۰ پوند استرلینگ قیمت دارد.

با وجود بازگشت این ربات با نام ADAM به نمایشگاه CES و ارائه مهارت جدیدی مانند چت کردن با مشتریان و جوک گفتن، به لطف هوش مصنوعی مولد، به سبک ChatGPT، اما آیا شنیدن یک جوک واقعا این قدر ارزش دارد؟ علاوه بر این خوردن یک قهوه از دست این ربات در روز تقریبا برابر با ۱۲۸ سال خوردن قهوه قیمت دارد، بنابراین ممکن است سخت باشد که بگوییم این یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

طبیعتاً ADAM برای استخدام در خانه طراحی نشده است، بلکه هدف آن کافه‌ها و رستوران‌ها هستند. به گونه‌ای که ADAM که توسط Richtech Robotics ایجاد شده است، می‌تواند سفارش‌ها را بپذیرد و طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها را تهیه کند و مهمتر از همه، هرگز خسته نمی‌شود.

فیل چنگ، مدیر عملیاتی Richtech Robotics می‌گوید: در این مورد، ADAM یک ربات باریستا است، اما در واقع می‌تواند نوشیدنی‌های مختلف از جمله چای بوبا، قهوه، شیر سرد، چای سرد و حتی کوکتل درست کند.

او افزود: تقریباً می‌توان این ربات را برای تهیه هر نوع نوشیدنی استخدام کرد و در این جا می‌توانید او را ببینید که یخ پر می‌کند، فنجان‌ها را می‌شوید، شیر را آماده می‌کند، قهوه را دم می‌کند و یک لاته فندقی کف آلود درست می‌کند.

علاوه بر تهیه قهوه و نوشیدنی، ADAM می‌تواند غذا نیز تهیه کند. برای این کار، ADAM از ترکیبی از بازو‌های رباتیک، هوش مصنوعی، دوربین‌ها و نرم افزار تشخیص چهره استفاده می‌کند.

ربات ADAM به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند غذا را تولید و طبخ کند.

منبع: Youm۷

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: