کد خبر: ۴۰۷۷۶۳
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در بحث مدارس آینده از همه نظر ما در کنار خیرین و آموزش و پرورش هستیم.

ساخت ۲۲۲۰ مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

دومین رویداد مدارس آینده با محوریت مدرسه آینده و نظام آموزشی، مدرسه آینده و محیط کلیدی و مدرسه آینده و تجهیزات و فناوری‌های آموزشی امروز ۲۶ دی برگزار شد.

خان محمدی، رئیس نوسازی مدارس ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز گفت: مکان‌های آموزشی ما باید با آخرین تجهیزات و فناوری‌های جدید ساخته شوند چرا که در ۱۵ سال آینده فناوری‌های جدید روی کار می‌آید که دانش آموزان در آن زمان باید خود را با آن وفق دهند.

وی افزود: برای مجهز شدن تجهیزات با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم با شرکت‌هایی که جلوتر از آموزش و پرورش هستند همکاری می‌کنیم. ما قصد ۲۰۰ مدرسه مقیاس بزرگ را داریم. ما اعتقاد داریم برای تغییرات و پیشرفت در آینده باید به سه وجه بنا و تجهیزات (متولی آن سازمان نوسازی مدارس)، تربیت معلمان (مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش معلمان هستند که وظیفه آموزش دانش آموزان را دارند) و سومین وجه کتب درسی توجه کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون معلم خلاق و پرتلاش داریم که می‌توانند باعث تحول در جامعه شوند. ما پیش بینی می‌کنیم حدود ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها تحصیل کنند.

خان محمدی با بیان این که حدود ۱۷۰ طرح به داوری رسیده است اظهار کرد: از این تعداد ۵۵ طرح سامانه فناوری‌های جدید آموزشی، ۱۶ طرح در تجهیزات مدرسه، ۱۳ طرح در حوزه سازه، ۳۱ طرح معماری، ۲۵ طرح سکو‌ها و نرم افزار، ۲۰ طرح سلول خورشیدی و ۱۰ طرح برای انحلال مدرسه است. در این رویداد از ۱۰طرح و ۱ طرح دانش آموزی تقدیر می‌شود.

در بخش دیگر این مراسم قفلی، رئیس جامع مدرسه خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین بسیار خوب روی کار آمدند. حدود ۶ میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر امکان کمک به مدرسه سازی را دارند. خیرین امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی مشارکت کردند. پیش بینی می‌شود در امر خیرسازی مدارس با مشارکت خیرین خارج از کشور به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسیم. ما باید علاوه بر ساخت مدارس به سوی ساخت هنرستان نیز پیش برویم.

محمد ترکمانه، مدیر عامل بنیاد برکت هم در ادامه این برنامه اظهار کرد: حدود ۱۶ سال است بنیاد برکت برای کمک به مدرسه سازی تشکیل شده است. برای رشد و پیشرفت متناسب با ظرفیت و همراه با سرعت پیشرفت در کشور با مشارکت سازمان نوسازی مدرسه سازی را آغاز کردیم. سرعت و پیشرفتی که آموزش در دنیا دارد، با سیستمی که ما در نظام آموزشی داریم هماهنگ نیست و در تلاش برای افزایش سرعت پیشرفت در نظام آموزشی هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: معماری مدارس از موارد بسیار مهم در امر مدرسه سازی است که می‌تواند در کیفیت یادگیری و تلاش دانش آموزان تاثیر داشته باشد. جای تأسف دارد که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به معماری ایرانی و اسلامی در حال حاضر در مدارس و ساختمان‌ها معماری خاصی دیده نمی‌شود. در رویداد مدارس آینده ایده‌های نوآورانه در معماری ایرانی اسلامی در راستای هویت حمایت و توجه می‌شود.

ترکمانه گفت: آموزش و پرورش و بنیاد برکت باید از طرح‌های رویداد مدارس آینده حمایت کنند تا بتوانیم این طرح‌های برگزیده را در میدان عملیاتی کنیم.

در ادامه این مراسم عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: خیرین برای فردا خود را آماده کردند. عمر مدیریت برخی از مدیران به ۲ سال می‌رسد و دیگر نمی‌توانند نگاه آینده‌نگری داشته باشند و این موضوع به آموزش و پرورش آسیب زده است.

وی ادامه داد: در بحث مدارس آینده از همه جهت ما در کنار خیرین و آموزش و پرورش هستیم، ستاد اجرایی کمک می‌کند و امیدوار هستیم این رویداد در سال آینده هم ادامه پیدا کند. تاکنون ۲هزار و ۲۲۰ مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: