April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر برنامه ریزی و نظارت از تولید ۸۵ درصد قطعات مکانیکال خبر داد
کد خبر: ۴۰۷۸۱۶
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیر برنامه ریزی و نظارت قطعات ذوب آهن از تولید ۸۵ درصد قطعات مکانیکال خبر داد و گفت: ذوب آهن اصفهان نیازی به قطعات و متخصصان خارجی ندارد.

ذوب آهن اصفهان بی نیاز از قطعات و متخصصان خارجی

رمضانعلی فرهادی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه‌ای به بومی سازی داشته باشیم گفت: برای به چرخش درآوردن چرخ صنعتی این مملکت، یک سری مشکلات و موانع سر راه وجود دارد که باید با درایت و برنامه ریزی حل شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم از موانع و مشکلات عبور کنیم، به یک سری ابزار‌ها نیاز داریم گفت: یکی از مهمترین و بهترین ابزارها، استفاده از توان داخل در قالب بومی‌سازی است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت قطعات ذوب آهن از ساخت قطعات مورد نیاز صنعت فولاد در داخل کشور با بهره گیری از بومی سازی و مهندسی معکوس خبر داد و گفت: ذوب آهن اصفهان این افتخار را دارد که ۸۵ درصد است قطعات مکانیکال خود را در داخل شرکت تولید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بدون برنامه ریزی، درایت، آینده نگری و تیم اجرایی توانمند تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز امکان پذیر نیست گفت: تولید و تامین ۸۵ درصد قطعات، به همت تیم مجربی است که ذوب آهن اصفهان در اختیار دارد.

فرهادی از کارگاه‌های پیشرفته و توانمند در ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت: کارگاه‌های ریخته‌گری و مدل سازی، اسکلت سازی، آهنگری، مکانیکی و عملیات حرارتی بسیار توانمندی در ذوب آهن اصفهان قرار دارد که نیرو‌های توانمندی در آن‌ها مشغول بکار هستند.

وی به تشریح روند ساخت قطعات در ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت: بسیاری از قطعاتی که برای اولین بار توسط تیم‌های با تجربه ذوب آهن ساخته می‌شود، ابتدا کروکی برداری و سپس نقشه تهیه می‌شود، تکنولوژی انجام کار مشخص می‌شود و در نهایت تیم‌ها مشغول به ساخت قطعه می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

ذوب آهن در مسیر قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی



مدیر برنامه ریزی و نظارت قطعات ذوب آهن با اعلام اینکه ساخت قطعه با پرسنل مجربی انجام می‌شود که در کارگاه‌های مدیریت ساخت و مهندسی ذوب آهن اصفهان هستند گفت: به جرات می‌توان ادعا کرد بومی سازی و تامین نیاز‌های ذوب آهن اصفهان به همت نیرو‌های توانمند صورت گرفته که در سال ۱۴۰۲ یکی از کارگران قسمت سی. ان. سی ذوب آهن اصفهان در مسابقات‌های تک روسیه شرکت کرد و نایب قهرمان جهان در زمینه تراشکاری با ماشین سی ان سی شد.

وی اهمیت تعمیر و نگهداری ماشین آلات ذوب آهن را تشریح کرد و گفت: در بحث نگهداری و تعمیرات، ذوب آهن از یک واحد بازرسی مجرب برخوردار است که نگهداری تجهیزات مکانیکال ذوب آهن را بر عهده دارد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام تجهیزات ذوب آهن طبق برنامه بازرسی می‌شوند و بر اساس بازرسی‌ها و گزارشات، نگهداری و در صورت لزوم تعمیر تجهیزات به خوبی در ذوب آهن اصفهان انجام می‌شود.

فرهادی در خصوص تعمیرات گفت: در بحث تعمیرات زمانبندی مناسبی دارد که به صورت سالیانه ۶ ماه قبل از ورود به سال جدید برنامه ریزی صورت می‌گیرد. یعنی امسال برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه تجهیزی در چه زمانی باید تعمیر شود که پس از تعیین دستگاه و زمانبندی، توسط تیم‌های تعمیرات مجربی که ما داریم، تعمیرات اساسی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه با خرابی‌های غیر منتظره چه می‌کنید گفت: از آنجا که بازرسی‌های مستمر صورت می‌گیرد، معایب مشخص می‌شود و قبل از آنکه دچار بحران در تولید شویم، اقدامات لازم در قالب تعمیرات دوره‌ای و اورهال صورت می‌گیرد، اما ا گر اتفاق غیر منتظره‌ای پیش بیاید، تعمیرات فوری بخش‌های مختلف ذوب آهن را طبق برنامه انجام می‌دهیم.

مدیر برنامه ریزی و نظارت قطعات ذوب آهن از تیم متخصص و کارآمد بخش تعمیرات خبر داد و گفت: با تیم تخصصی که ذوب آهن اصفهان در رابطه با تعمیرات دارد، نه تنها پاسخگوی نیاز داخل در زمینه تعمیران هستیم، بلکه می‌توانیم به دیگر کارخانه‌های فولادسازی کشور خدمات بدهیم و تجهیزات آن‌ها را هم تعمیر با بروز رسانی کنیم، چرا که تجربه و توانمندی بسیار بالایی در ذوب آهن اصفهان وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: