April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۹۷۶
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابر آمار به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوساله و ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی وارد می‌شود.

واردات روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله

علیرضا پیمان پاک گفت: با توجه به افزایش عرضه جو، دامداران تمایلی به عرضه دام نداشتند، در نتیجه میزان عرضه دام در کشتارگاه‌ها کاهش یافت و از طرفی واردات گوشت گرم در تعطیلات سال نو متوقف شد که این امر منجر به نوسان قیمت گوشت قرمز در بازار شد که از هفته گذشته با از سرگیری مجدد صادرات، قیمت در بازار کاهشی شد.

به گفته او، بنابر آمار اعلامی مرکز آمار در فصل پاییز میزان زایش‌ها افزایش یافته است که براین اساس در اواخر سال و اوایل فصل بهار، میزان عرضه دام افزایش می‌یابد.

پیمان پاک ادامه داد: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته برای اسفند به سبب ایام شب عید و ماه رمضان حجم قابل توجهی گوشت منجمد گوساله و گوسفند وارد خواهیم کرد، براین اساس حدود ۱۰ هزارتن گوشت منجمد وارداتی توسط پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی در سردخانه‌ها موجود است که در مراکز پرمصرف و فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد با بیان اینکه ۲۰ هزارتن گوشت منجمد در مسیر است، افزود: این میزان واردات تا اسفند و فروردین وارد می‌شود و هرکیلو گوشت منجمد با نرخ ۲۸۵ تا ۳۰۰ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

او از متوسط توزیع روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوساله و ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی وارد می‌شود. اکنون گوشت گرم با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد از محل تالار دوم وارد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: