April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۹۹۹
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
پازوکی از حضور ایده‌پردازان و هنرمندان جوان در دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به عنوان یک اتفاق بسیار خوب در این دوره یاد کرد.

حضور ایده‌پردازان جوان‌ یکی از اتفاق‌های بسیار خوب جشنواره مد و لباس فجر

شاید بتوان گفت یکی از نوآوری‌های دوازدهمین جشنواره‌ی مد و لباس فجر امسال است که ایده پردازان جوان‌تر هم فرصت پیدا کرده اند تا طرح‌های خود را در این رویداد هنری ارائه کنند و این اتفاق بسیار خوبی است.

حدیث پازوکی، مدیر عامل بنیاد مد، لباس و سبک زندگی کشور درمورد دوازدهمین دوره‌ی جشنواره مد و لباس کشور بیان کرد: آمدن جشنواره‌ی مد و لباس فجر در مجموعه‌ی فرهنگی سعدآباد در مسیر حرکت جهانی مد و لباس از این حیث است که در مراکز اصلی مد و جهان لباس مثل رم، پاریس، لندن و نیویورک همه آثار هنری عرصه‌ی مد و لباسشان در سبک‌های خاص در مراکز تاریخی و کاخ موزه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند تا پیوند تاریخی داشته باشند. این در حالی است که تاریخ آن‌ها بعضاً به اندازه‌ی کشور ما نیست و ایران تاریخ ۱۰ هزار ساله دارد که در تمام این مدت، ایرانی ها؛ چه زن و چه مرد از لباس‌های پوشیده استفاده می‌کرده اند و این لباس‌ها در ادوار مختلف به شکل‌های متفاوتی تعریف شده بودند و هر قدر اقوام طبقه‌ی اصیل تری بودند این پوشیدگی بیشتر بوده است و به همین دلیل، کار را در چنین بستری می‌دیدند و ما هم، در راستای همین حرکت جهانی، جشنواره‌ی مد و لباس فجر به عنوان یک رویداد ملی را در یک مرکز فرهنگی هنری که دارای قدمت تاریخی است برگزار کرده ایم.

مدیر عامل بنیاد مد، لباس و سبک زندگی تصریح کرد: شاید خیلی‌ها خرده بگیرند که برخی از کار‌ها در مقایسه با کار‌های سایر هنرمندان عرصه‌ی مد و لباس کشور از نظر سطح با هم تفاوت داشته باشند و این موضوع طبیعی است. چون گروه هدف اصلی ما هنرمندان دهه‌ی هفتاد و هشتاد است. بدون شک، کسانی که به تازگی وارد این عرصه شده اند با افرادی که دارای سبقه‌ی طولانی اند از نظر کیفیت کار متفاوت هستند و اگرچه این خرده بر ما وارد است، ولی هدف ما این بوده است که از ظرفیت هنرمندان دهه‌های هفتاد و هشتاد هم استفاده کنیم و تلاشمان بر این است که آثارشان امکان ظهور و بروز داشته باشند.

پازوکی درمورد جایگاه ویژند‌ها در جشنواره دوازدهم مد و لباس فجر و تبلیغات در سطح شهر گفت: اگرچه در بخش خصوصی مد و لباس کشور روی بیلبورد‌ها تبلیغاتی در سطح شهر می‌بینیم، اما هیچ ترازی تعریف نشده است و ما هم خودمان را در این سطح نمی‌بینیم که برای مردم تعیین تکلیف کنیم، ولی از این جهت که بتوان کار فاخر را به نمایش گذاشت در قالب الگو در بیلبورد‌های شهری در سطح شهر دیده شده اند که ان شاءالله، تا چند روز آینده بازخورد‌های آن خواهد آمد. به همین دلیل، قرار شد آثار هنری هنرمندان مان روی بیلبورد‌های شهری قرار بگیرند که اگرچه این موضوع هزینه‌ی چندین میلیاردی خواهد داشت، ولی این بستر را جشنواره‌ی فجر امسال برای آن‌ها فراهم کرده است.

او گفت: اگر توجه کنید علاوه بر خانواده و برخی از اساتید؛ گروه هدفی که بیشتر در این رویداد حضور دارند نسل جوان هستند و طبیعت این کار چنین است و تلاش کردیم یک کار فاخری اتفاق بیفتد، ولی نکته مشخص این است که نوجوانان و جوانان ما هستند که در نمایشگاه از آثار بازدید می‌کنند و این برای ما بسیار مهم است.

پازوکی افزود: آثار راه یافته به دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از سراسر کشور است و حتی بعضاً در سالن‌های فرعی کاخ موزه‌ی هنر‌های زیبای سعدآباد از لباس‌های فاخرتر و زیباتر استفاده شده و برای این که عدالت رعایت شود قرعه کشی انجام شده است و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی هم، داشته ایم و این باعث افتخار است و بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر در ماه‌های آینده در شیراز برگزار خواهد شد.

برچسب ها: سبک ، سبک زندگی ، سبک سازی ، لباس ، مد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: