April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۰۰۸
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
وزیر ارتباطات با انتشار متنی، از دریافت سیگنال‌های ماهواره ثریا که روز گذشته به فضا پرتاب شد، خبر داد.

سیگنال ثریا به زمین رسید

روز گذشته ماهواره ایرانی ثریا که یک ماهواره تحقیقاتی SRI است توسط ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پس از گذشت ساعت‌ها از این پرتاب که رکورد جدیدی را از نظر ارتفاع پرتاب ماهواره در کشور به ثبت رساند، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه خود اعلام کرد که سیگنال‌های ماهواره ثریا به زمین رسیده است.

زارع‌پور نوشت: شب گذشته ایستگاه‌های زمینی ما سیگنال‌های ماهواره ثریا و داده‌های تله‌متری مربوط به سلامت زیر سامانه‌های تامین انرژی، تعیین موقعیت خودکار، ارتباطی و کنترلی و پردازشگر‌ها و ... را دریافت کردند؛ که نشون می‌دهد حال ماهواره خوب است.

گفتنی است ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ قابلیت حمل محموله‌هایی تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در سومین پرتاب آزمایشی خود، یک محموله تحقیقاتی با جرم تقریبی ۵۰ کیلوگرمی را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: