April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۰۸۴
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۵۰۰ روحانی و طلبه در آزمون استخدامی معلمی بدون هیچ سهمیه‌ای پذیرفته شده‌اند.

روحانیون و طلبه‌ها بدون هیچ سهمیه در آزمون استخدامی معلمی پذیرفته شدند

علی فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا طلبه‌ها و روحانیون در آزمون استخدامی معلمی سهمیه داشته‌اند، اظهار کرد: روحانیون هیچ سهمیه‌ای در آزمون استخدامی ندارند و وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری آزمون ماده ۲۸ متوجه شدیم که ۳۵۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان روحانی هستند.

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش امکان می‌دهد در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و تعهد خدمت دارند، از بین دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه به جذب نیرو اقدام کند.

وی تصریح کرد: هیچ سهمیه‌ای در آزمون وزارت آموزش و پرورش برای روحانیون وجود نداشته و این افراد از طریق آزمون و پذیرش پس از قبولی در آزمون قبول جذب شدند و ما هم پس از آزمون متوجه شدیم که این افراد به عنوان معلم پذیرفته شده‌اند.

روحانیون طرح امین رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره همکاری نیرو‌های جهادی با آموزش و پرورش گفت: نیرو‌های جهادی رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند. آن‌ها به عنوان طرح امین با ما همکاری می‌کنند که هیچ رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند و مبلغی هم از آموزش و پرورش دریافت نمی‌کنند.

فرهادی کرد: این روحانیون به صورت جهادی در تربیت دینی، مسائل شرعی، آموزش احکام در مدارس جهادی فعالیت می‌کنند و وزارت آموزش و پرورش هم استقبال می‌کند.

کسری سرایداران مدارس بررسی می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام سرایداران مدرسه‌ها گفت: پس از جذب ماده ۲۸ با سازمان اداری و استخدامی وضعیت نیرو‌های سریداری را پایش می‌کنیم که بدانیم چقدر کمبود و کسری داریم و حتما این ارزیابی در دستور کار قرار دارد، اما فعلا اولویت، جذب آموزگار است.

وی افزود: اولویت فعلی با جذب دبیر، هنرآموز و نیروی امور تربیتی و پرورشی است که پس از مشخص شدن فرایند جذب اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: