April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۰۸۸
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ما شواهدی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های تهران و کرج نداریم.

همکاری دستگاه‌ها با وزارت بهداشت در اجرای قانون هوای پاک از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد است

حسین فرشیدی٬ معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت یک نهاد نظارتی در خصوص مسئله هوای پاک در کشور است و درباره مواردی که منجر به بروز آلودگی هوا می‌شوند، به سازمان‌های مربوطه تذکر می‌دهد.

او بیان کرد: وزارت بهداشت در خصوص آلودگی هوا که منجر به آسیب به سلامت مردم می‌شود؛ به کمیته بحران اطلاع رسانی خواهد کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: آلودگی هوا روی قلب و ریه اثر منفی می‌گذارد و الان ثابت شده است که آلودگی هوا سبب تشدید انواع سرطان‌ها در افراد خواهد شد.

فرشیدی تاکید کرد: ما شواهدی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های تهران و کرج نداریم. استفاده از مازوت برای نیروگاه‌ها در سال جاری در تهران انجام نشده است.

او اضافه کرد: در مناطقی که آلودگی هوا وجود ندارد، احتمال استفاده از مازوت وجود دارد. اکنون تمام دستگاه‌ها در زمینه هوای پاک با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند؛ اما همکاری دستگاه‌ها بستگی به میزان تعامل از ده تا ۱۰۰ درصد خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که بیش از ۲۲ موسسه و سازمان درگیر موضوع هوای پاک هستند، ادامه داد: هوای پاک موضوع مهمی است. روز‌های پاک ایران بیشتر و ایام قرمز و بسیار آلوده نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی بیان کرد: آلودگی هوا برای سلامتی افراد ضرر داشته و سبب بروز مرگ و میر می‌شود. برخی از تولید کنندگان آلودگی هوا مانند ماشین و موتورسیکلت‌ها شناور هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: