April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۱۷۱
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
تولید سنگ آهن در کانادا طی نوامبر سال 2023 میلادی شاهد افت 9 درصدی نسبت به نوامبر سال پیش از آن بود.

کاهش 9 درصدی تولید سنگ آهن کانادا طی نوامبر 2023 میلادی

به نقل از وب سایت steelorbis کانادا طی نوامبر ۲۰۲۳ میلادی ۵ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۲ تن سنگ آهن تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی حاکی از افت ۹.۱ درصدی است. این در حالی است که کانادا با این میزان تولید، کاهش ۳.۹ درصدی نسبت به ماه پیش از آن (اکتبر ۲۰۲۳ میلادی) را نیز به ثبت رساند.

همچنین تولید کنندگان سنگ آهن در کانادا، طی مدت یادشده، ۳ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۲۷ تن کنسانتره سنگ آهن صادر کردند که حاکی از افت ۲۲.۱ درصدی نسبت به اکتبر ۲۰۲۳ میلادی است اگرچه این میزان، نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ میلادی رشد ۱۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، کانادا با برخورداری از ۶ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن، توانست طی سال ۲۰۲۲ میلادی با تولید بیش از ۵۸ میلیون تن سنگ آهن بر سکوی دهم جهان جای گیرد.

این کشور همچنین با تولید ۱۲.۱ میلیون تن فولاد خام طی سال ۲۰۲۲ میلادی، جایگاه هفدهم فولادسازان جهان را به خود اختصاص داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: