نماینده بندرلنگه در مجلس بر جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۸۲۳۲
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از نقش برجسته پالایشگاه بندرعباس در تامین نیاز‌های داخل کشور به بنزین و گازوییل خبر داد.

پایان وابستگی با تلاش‌های پالایشگاه نفت بندرعباس

احمد جباری با اشاره به اینکه سال‌ها از وابستگی به بنزین و گازوییل وارداتی رنج می‌بردیم گفت: بدلیل تحریم‌هایی که ریشه در دشمنی علیه ایران داشت و اقتصاد کشورمان را آزار می‌داد، هر لحظه نگران بودیم که در یک عرصه با کمبود رو به رو شویم.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها نفت خام صادر و بنزین و گازوییل وارد می‌کردیم گفت: خوشبختانه با تلاش وافر پالایشگاه‌های کشور، توانستیم از این نگرانی بخوبی عبور کنیم و اکنون در زمینه نیاز داخل خودکفا شده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سالهاست با رشد بی رویه مصرف رو به رو هستیم گفت: مصرف بنزین از روزانه ۴۰ میلیون لیتر به ۱۳۰ میلیون لیتر رسیده، اما خوشبختانه با همت پالایشگاه‌های کشور، نیاز داخل تامین شده است.

وی از ظرفیت بالای تولید در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه نفت بندرعباس خبر داد و گفت: بی شک نقش این دو پالایشگاه در تامین بنزین و گازوییل داخل غیر قابل انکار است.

جباری با تاکید بر اینکه پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس در تولید نقش بسیار خوبی دارند گفت: اگر امروز با مشکل کمبود سوخت در تمامی زمینه‌های بنزین و گازوییل روبرو نیستیم و تولید ما بهبود یافته، نقش اصلی در این خودکفایی را پالایشگاه ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس بر عهده دارند.

وی در پاسخ به اینکه جایگاه پالایشگاه نفت بندرعباس در دیگر حوزه‌ها چگونه است گفت: خوشبختانه تفکر مدیریت پالایشگاه نفت بندرعباس، دستیابی به رشد و توسعه است و همین امر باعث شده در هر زمینه وارد عرصه کار و تولید شوند.

 

بیشتر بخوانید:

دکتر هاشمی مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت بندرعباس



نماینده بندرلنگه از پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان بزرگترین ظرفیت در عرصه اقتصاد یاد کرد و گفت: از آنجا که وابستگی اقتصاد کشور به نفت بسیار زیاد است، نمی‌توانیم در این عرصه بی تفاوت باشیم.

وی معضل بزرگ اقتصاد نفتی را خام فروش توصیف کرد و گفت: پالایشگاه نفت بندرعباس مشتقات بسیاری از نفت بدست می‌آورد که در وهله اول نیاز کشور را تامین می‌کند، رویکردی که باعث می‌شود از وابستگی فاصله بگیریم و به سوی خودکفایی که از پیروزی انقلاب در دستور کار قرار داشته، گام‌های اساسی برداریم.

جباری با انتقاد از نادیده گرفتن اقتصاد نفتی گفت: امروزه بسیاری از صاحب نظران تاکید می‌کنند که باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، اما منظور این نیست که در چاه‌های نفت را ببندیم و پالایشگاه و پتروشیمی کشور را تعطیل کنیم، بلکه منظور این است که از خام فروشی فاصله بگیریم.

وی بر رونق دادن به صنعت نفت تاکید کرد و گفت: منظور از اقتصاد نفتی، استخراج نفت و خام فروشی است، اما وقتی نفت یا گاز را به محصولات دیگر تبدیل کنیم، بهترین اتفاق در اقتصاد نفتی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب همواره از خام فروشی انتقاد کرده و حرکت در مسیر تولید را سیاست گذاری کرده اند، بنابراین پالایشگاه‌هایی که در زمینه تولید بنزین و گازوییل گام برمی دارند، هم بدنبال قطع وابستگی هستند، هم از خام فروشی جلوگیری می‌کنند، هم مانع ارزبری ناشی از واردات می‌شوند و هم اشتغالزایی برای بیکاران به وجود می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه نفت بندرعباس فقط در زمینه بنزین و گازوییل فعالیت نمی‌کند گفت: تولیدات دیگری نیز در این پالایشگاه صورت می‌گیرد که تاثیرات قابل توجهی در رفع نیاز‌های داخل دارد.

جباری با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات و محصولات پالایشگاه نفت بندرعباس به خارج صادر می‌شود گفت: با توجه به نقشی که این پالایشگاه در عرصه‌های گوناگون دارد، باید از حمایت جامع و کامل مسوولان برخوردار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: