April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۲۷۳
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
یک متخصص چشم گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود.

شست‌وشوی چشم با چای هیچگونه اثر درمانی ندارد

در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما ناصر کریمی متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص «حوادث چشمی» به بحث و گفتگو پرداخت.

وی با بیان این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، افزود:رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. به طور مثال افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

وی به یکی از باور‌های اشتباه افراد در خصوص شست و شو با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند و شست و شو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روز‌های آلودگی هوا برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد، گفت: در شهر‌های آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست و شو با قطره اشک مصنوعی به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: