April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده گنبد در مجلس بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۸۲۸۱
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تاکید کرد و گفت منطقه آزاد اینچه برون در مسیر توسعه قرار دارد و چکی سفید امضا برای رونق اقتصادی منطقه و کشور است.

اینچه برون، چک سفید امضا برای رونق اقتصادی

نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران گفت: ایران ۸۵۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب دارد، اما از ظرفیت سواحل شمالی بخوبی استفاده نشده است.


امانقلیچ شادمهر با اشاره به اینکه منطقه آزاد اینچه برون در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد گفت: این کریدور بهترین مسیر به کشور‌های سی‌آی‌اس است.


وی با تاکید بر این که باید منطقه آزاد اینچه برون را برای مدیریت چالش‌های غیر مترقبه فعال کنیم گفت: منطقه آزاد اینچه برون در مسیر توسعه قرار دارد و چک سفید امضایی است که کشور ایران را به کشور‌های اوراسیا متصل می‌کند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از اینکه سالهاست نسبت به تجارت با کشور‌های شمالی توجه لازم صورت نگرفته گفت: مناطق آزاد جذابیت‌های بسیاری دارد که از معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی گرفته تا امکان تولید و تجارت با سهل‌ترین مسیر را شامل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد اینچه‌برون، فرصت مغفول مانده محرومیت زدایی


وی افزود: ظرفیت‌ها و معافیت‌هایی که برای منطقه آزاد تعریف شده، جذابیت‌هایی برای منطقه آزاد فراهم کرده که زمینه‌ساز گسترش فعالیت اقتصادی است.

شادمهر با اشاره به اینکه از منطقه آزاد اینچه برون به خاطر جذابیت‌ها و معافیت‌ها استقبال خوبی شده گفت: اینچه برون منطقه بکری است که هنوز ظرفیت‌های آن بخوبی شناسایی نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است.


وی با تاکید بر اینکه از ۸ منطقه آزاد که به تازگی تصویب شده، اینچه برون منطقه رو به رشدی است گفت: اینچه برون از شرایط ایده آل جغرافیایی تا جذابیت‌های گردشگری، کشاورزی، تولید صنعتی و بسیاری موارد دیگر برخوردار است که هنوز بخوبی از آن‌ها استفاده نشده است.


نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خاندوزی وزیر اقتصاد به منطقه اینچه برون گفت: در سفر وزیر اقتصاد به استان گلستان، منطقه آزاد اینچه برون مورد توجه جدی قرار گرفت به نوعی که از سوی وزیر اقتصاد مصوب شد ۲۰۰۰ میلیارد برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه‌ای اینچه برون تخصیص یابد.


وی به تاثیرات سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در اینچه برون پرداخت و گفت: با این سرمایه گذاری، بسیاری از ظرفیت‌های منطقه آزاد فعال می‌شود و روند رو به رشد اینچه برون را رقم می‌زند، شرایطی که باعث می‌شود زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر فراهم شود.


شادمهر با اعلام اینکه ایجاد زیرساخت‌ها باعث جذب سرمایه گذاران به منطقه آزاد اینچه برون می‌شود گفت: سرمایه گذار جایی می‌رود که امکانات آن فراهم باشد و هنگامی که این سرمایه کلان به جریان بیفتد، شاهد جنب و جوشی در منطقه خواهیم بود.


وی عملکرد مدیران منطقه آزاد اینچه برون را در خور توجه دانست و گفت: اگر از این منطقه تاکنون استقبال خوبی شده، بدلیل آن است که مدیران منطقه عملکرد خوبی داشته و توانسته اند رایزنی‌های مناسبی با وزرا و مسوولان داشته باشند که یک باره این عدد بزرگ جذب منطقه آزاد اینچه برون شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: