April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۳۸
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
دادستان کل کشور گفت: باید با تخلفات درست و به موقع برخورد شود؛ بعضی از مسؤولان که بومی هستند نمی‌توانند به درستی بر علیه فامیل و همشهری خود کار کنند و شهامت تصمیم گیری گرفته می‌شود.

مسؤولان بومی شهامت تصمیم گیری در برخورد با تخلفات داشته باشند

دومین نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و دادستانی کل کشور با تأکید بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست با حضور دادستان کل کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون حقوق عامه دادستانی امروز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ در سازمان محیط زیست برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور در این نشست گفت: حضور در این سازمان پیام اهتمام به محیط زیست و سلامت جامعه و حفظ همه موجودات که حق حیات دارند را می‌رساند و ما باید به تکالیف خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: ارزش هر چیز به نوع نگاهی است که به پیرامون خود دارد. نگاه ما است که هستی را می‌سازد. قرآن انسان را اشرف مخلوقات و بافضیلت‌ترین آن‌ها می‌داند. عبادت وسیله پرواز انسان است. مادیات هم وسیله است برای انسان که باید بدانید چطور از آن استفاده کنید.

دادستان کل کشور افزود: ما در طبیعت چند وظیفه داریم، یکی از وظایف ما آباد کردن طبیعت است، طبیعت وسیله‌ای برای رشد معنوی بشر است. قطع کردن درختان نهی شده است. درخت تشنه همانند انسان تشنه در اسلام قرار گرفته است. قطع درخت موجب نزول عذاب است از بین بردن طبیعت کار مفسدین و ظالمین است و ضرر زدن به طبیعت مثل ضرر زدن به انسان است.

موحدی آزاد ادامه داد: از بین بردن زمین کشاورزی باعث از بین بردن نسل انسان است، طبیعت در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و حفاظت از طبیعت کاری بسیار مهم است، ما در این دنیا موقت هستیم و مالک اصلی خداست و خداوند امر کرده که از طبیعت نگهداری کنیم.

وی گفت: از طبیعت و محیط زیست خوب مراقبت نکرده و خوب و به موقع کاری انجام نداده‌ایم. باید مهندسین و کارشناسان در منطقه باشند و با ماجرا به صورت عملی برخورد کنند و ببینند که چگونه از زمین استفاده می‌شود. چند درصد از کارشناسان به میان مردم می‌روند؟. باید با تخلفات درست و به موقع برخورد شود. بعضی از مسؤولین که بومی هستند نمی‌توانند به درستی بر علیه فامیل و همشهری خود کار کنند و شهامت تصمیم گیری گرفته می‌شود.

دادستان کل کشور افزود:دادستانی مطالبه‌گر است و اهل کوتاه آمدن و معامله نیستیم. ما در راه انجام دادن وظیفه تعامل داریم.

وی بیان کرد:با تخلفات داخلی دستگاه‌ها هم باید برخورد شود. دستگاه قضائی پیش قدم در برخورد با تخلف درون سازمانی است که این کار اعتبار سازمان را بالا خواهد برد. ما برای همراهی، همکاری و ارائه خدمت بهتر در کنار سازمان‌ها هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: