April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۳۸۷
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت:تاثیرات جدی تغییر اقلیم در سطح کره زمین افزایش دما در سطح جهانی است

افزایش دما در سطح جهانی از مهمترین تبعات تغییر اقلیم است

سحر تاج‌بخش مسلمان امروز دوشنبه در هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم با بیان اینکه امروز تغییر اقلیم به یک چالش اساسی در سطح جهانی منطقه‌ای و ملی تبدیل شده است گفت: تهیه گزارش‌های مرتبط با تغییر اقلیم، بر اهمیت سازگاری با اقلیم و تغییرات آن بسیار حائز اهمیت است. به گفته وی می‌توان به موضوع تغییر اقلیم خوشبینانه نگاه کرد و شرایط را به سمت سازگاری با آن هدایت کرد.

او با اشاره به آخرین وضعیت اقلیمی در سطح ملی و بین‌المللی گفت: تاثیرات جدی را در سطح کره زمین از جمله افزایش دما را در سطح جهانی را شاهد هستیم.

تاج بخش با بیان اینکه در سطح منطقه، بررسی‌ها در سطح منطقه حاکی است افزایش رخداد پدیده‌های حدی در آسیا جدی است که از جمله آن‌ها سیل سال ۲۰۲۲ پاکستان قابل اشاره است گفت: افزایش دما و کاهش بارش در غرب آسیا، ثبت بیشترین افزایش دما در ایران و عراق و ثبت بیشترین کاهش بارش در افغانستان و جمهوری آذربایجان، دیگر آثار پدیده تغییر اقلیم است.

۲۰۲۳، گرمترین سال جهان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال ۲۰۲۳ روند افزایش دما ۱.۵ درجه بیشتر از میانگین بوده است و در همین سال رکورد گرم‌ترین دمای کره زمین ثبت شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا، افزایش تراز آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها و افزایش مخاطرات حدی را شاهد و ناظر هستیم.

تاج‌بخش با اشاره به هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم افزود: در این دوره افزایش ۳۰درصدی تعداد مقالات (با ۳۵۰ مقاله) را شاهدیم که ۴۵ مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس ۱۱ پنل تخصصی و هفت کارگاه برگزار می‌شود.

گفتتی است هفتمین کنفرانس نمایندگانی از سازمان جهانی هواشناسی، هیات بین دولتی تغییر اقلیم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد و مرکز آسیا، سازمان همکاری اکو و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا سازمان ملل متحد مشارکت دارند.

همچنین سفرا، کارداران یا نمایندگان کشور‌های آلمان، ایتالیا، سوئیس، نیجریه، نیکاراگوئه، مالی، بولیوی، عربستان، امارات، پاکستان، ونزوئلا و اوگاندا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

تغییر اقلیم عوامل محدود کننده و تهدید‌های مهم در دنیا به ویژه در کشور‌های در حال توسعه است که این کنفرانس تلاش می‌کند ابعاد تغییر اقلیم و پیامد‌های آن و همچنین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبارآن را بررسی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: