April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۴۰۱
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
0
مروری بر آنچه در اورهال و تعمیرات تخصصی پالایشگاه نفت بندرعباس می‌گذرد.

جان دوباره پالایشگاه نفت بندرعباس با اورهال تمام ایرانی (+فیلم)

پالایشگاه نفت بندرعباس یکی از مهم‌ترین تاسیسات صنعت نفت ایران است که نقش محوری در صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی دارد. این پالایشگاه برای حفظ بهره‌وری و کارایی باید به‌طور منظم مورد بازدید و تعمیر قرار گیرد. اورهال و تعمیرات تخصصی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای رسیدگی به وضعیت فنی تأسیسات انجام می‌شود.

 

اورهال شامل بازنگری کلی تجهیزات و واحدهای مختلف پالایشگاه است. در این فرآیند، تمام سیستم‌های اصلی از جمله واحدهای تقطیر، پاکسازی، فرآوری و ذخیره‌سازی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. از طرفی تعمیرات تخصصی بر روی اجزای خاص و معیوب تمرکز دارد. به عنوان مثال واحدهایی مانند راکتورها، کوره‌ها، لوله‌کشی‌ها و دستگاه‌های کنترلی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

 

انجام اورهال و تعمیرات تخصصی در پالایشگاه نفت بندرعباس به طور منظم هر ۵ تا ۷ سال یکبار صورت می‌گیرد. در این فرآیند، کلیه سیستم‌های اصلی بازنگری و بازسازی می‌شوند تا از کارایی بهینه برخوردار باشند. همچنین اجزای خاصی که نیاز به تعویض دارند تعویض و تعمیر می‌شوند. انجام منظم این فرآیندها از بروز خطا و وقفه در تولید جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: مهمترین فاکتور در مدیریت اچ اس ای ایجاد و القای فرهنگ ایمنی و ارائه راهکار برای خطرات پیش رو است (+فیلم)

 

اورهال و تعمیرات تخصصی پالایشگاه نفت بندرعباس توسط متخصصان و مهندسان صنعت نفت ایرانی با کیفیت بالا انجام می‌شود. تمام مراحل از جمله برنامه‌ریزی، بازرسی، تعویض اجزا و آزمایش‌های پس از تعمیر توسط این متخصصان انجام و نظارت می‌شود تا کارایی پالایشگاه به حداکثر برسد. انجام منظم این فرآیندها نقش مهمی در تأمین نیازهای داخلی کشور و صادرات فرآورده‌های نفتی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: