کد خبر: ۴۰۸۵۳۶
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن پرداخت شده که برای افزایش قدرت بانک‌ها باید اعتبار بانک‌های متخلف را کاهش دهیم.

پرداخت بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه همچنان شاهد آن هستیم که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی می‌کنند گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما در شرایط کنونی بانک‌های خصوصی همکاری چندانی در این بخش ندارند.

به گفته وی هم اکنون بخش مسکن برای افزایش تولید خود نیازمند پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی است در نتیجه باید در این شرایط بتوانیم قدرت تولید مسکن را افزایش دهیم.

یوسفی اظهار کرد: بازار مسکن برای آنکه بتواند قدرت را در اختیار خود بگیرد و متقاضیان را به این بازار هدایت کند و از خروج نقدینگی این بازار جلوگیری کند، باید منابع مالی کافی در اختیار داشته باشد.

او افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد از ابتدای اجرای این قانون جهش تولید مسکن تا پایان دی امسال ۱۵۷ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن پرداخت شده است، از این رقم ۲۱ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده که این رقم را باید از بخش تسهیلات ساخت مسکن مستثنی کرد، همچنین ۱۶ هزار و ۶۴ میلیارد تومان هم بابت حوداث غیرمترقبه پرداخت شده است.

گفتنی است در بخش ساخت مسکن، ۳۶ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن خودمالکی، ۵۱ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان در قالب مشارکت نهضت ملی مسکن و ۳۱ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی پرداخت شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: