April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۵۹۶
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از حوادث ناشی از انتشار گاز مونوکسیدکربن همزمان با سرد شدن هوا خبر داد.

هشدار آتش نشانی درباره افزایش حوادث ناشی از گاز مونوکسیدکربن

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته‌های گذشته همزمان با سرد شدن هوا، حوادث ناشی از انتشار گاز مونوکسیدکربن افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن هشدار به مردم گفت: شهروندان مراقب وسایل گرمایشی باشند و از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند.

ملکی اظهار کرد: دودکش‌های وسایل گرمایشی بسیار مهم هستند و حتما دودکش از طریق مجاری دیوار به پشت بام رفته و کلاهک H نصب شده باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه قرار دادن دودکش در سطل آب و درز انقطاع می‌تواند باعث ایجاد آسیب شود، گفت: استفاده از دودکش‌های فنری بسیار خطرناک است و همچنین استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در فضای بسته که هوا جریان ندارد، توصیه نمی‌شود.

گفتنی است، با شروع فصول پاییز و زمستان و نفوذ هوای سرد به مناطق مختلف کشور و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی که بیشتر گازسوز هستند، شمار زیادی از هموطنان در اثر مسمومیت با گاز سمی مونوکسیدکربن (Carbon monoxide) که از احتراق ناقص کربن به وجود می‌آید و رنگ و بوی خاصی ندارد، جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت‌های ذهنی و روانی ناشی از آن می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: