May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۶۳۳
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران کار خود را در مدارس آغاز کرده است.

اقدامات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دهه فجر

دهه فجر، فصل به ثمر رسیدن مجاهدت‌های مردم سر افراز ایران و کلید گشاینده فتح و پیروزی بر حکومت طاغوت است. سالگرد دهه فجر با ورود امام خمینی یعنی ۱۲ بهمن آغاز شده و تا ۲۲ بهمن روز فروپاشی حکومت شاهنشاهی پهلوی، ادامه دارد. دهه فجر را می‌توان از بزرگترین دستاورد‌های تاریخی و سیاسی تقویم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دانست. به همین مناسبت هرساله مردم ایران جشن‌هایی را برگزار کرده و در مدارس نیز برنامه‌هایی انجام می‌شود.

محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر امسال گفت: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش با شعار یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی از ۱۱ بهمن کار خود را در مدارس آغاز کرده است.

وی افزود: زنگ انقلاب، اولین برنامه ستاد بزرگداشت دهه فجر با حضور صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس متوسطه اول شهر تهران و به طور همزمان در سراسر کشور نواخته شد.

او ادامه داد: جشن یک صدا ایران یا ایران آینده در ۷۲۰ منطقه کشور به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

پورثانی در خصوص دیگر برنامه‌های معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جشنواره کتاب نوش (جشنواره کتاب خوانی دانش‌آموزان در سراسر کشور) در مدارس در دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی اظهار کرد: مسابقات مدیحه سرایی سراسر کشور در بندر عباس برگزار شد.

وی افزود: پویش ایران آینده که شامل فعالیت اجتماعی، کنشگری اجتماعی، پادکست و فعالیت‌های هنری است در شبکه امید، شاد و وزارت آموزش و پرورش به طور مشترک انجام خواهد شد.

او ادامه داد: ۱۵ ویژه برنامه انتخاباتی وزارت آموزش و پرورش در دهه فجر آغاز می‌شود و به سرانجام خواهد رسید.

پورثانی گفت: سرود قله‌های روشن برای پویش مهر و دهه فجر آماده شده و تا اواخر بهمن اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی با بیان این که پویش مهر در خصوص پیشرفت کشور است؛ ادامه داد: پویش مهر از این هفته آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویداد «هفته ماها» مدرسه آرمانی، هنر آسمانی اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، چهل و دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری امید فردا را برگزار می‌کنیم با این تفاوت که این بار یک اتفاق ویژه تحت عنوان «هفته ماها» داریم.

وی با اشاره به این که محور اصلی این رویداد، برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری داخل مدرسه است، افزود: این امر کمک می‌کند که دانش آموزان هنرمند بهتر و بیشتر شناخته شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: