April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۸۶۴۰
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: عوامل غیر واگیر سبب ۸۴ درصد از مرگ و میرها در کشور است.

کاهش مرگ نوزادان به هشت مورد در هزار تولد زنده

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: میزان مرگ نوزادان در قبل از انقلاب ۳۲ و اکنن ۸/۳ در هزار تولد زنده است. امید ره زندگی در سال گذشته به ۷۸/۵ در زنان و در مردان به ۷۶/۲ سال رسیده است که این شاخص‌های مهم بهداشت در دنیا برای هر کشوری محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح نفس در مناطق مختلف در حال انجام است و درمان ناباروری از رشد خوبی برخوردار است. طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در حال انجام است و حدود ۲۷ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

معاون بهداشت وزیر ادامه داد: در دویش ملی سلامت بیش از ۴۶ میلیون نفر از مردم کشور ارزیابی و غربالگری شده اند. عوامل غیر واگیر سبب ۸۴ درصد از مرگ و میر‌ها در کشور است.

فرشیدی بیان کرد: در پویش ملی سلامت ۲۵ درصد از افراد ارزیابی شده مشکوک به بیماری پرفشاری خون یا دیابت بوده اند. بیماری مالاریا در سال جاری افزایش داشته که عمدتا وارداتی بوده است. کار‌های لازم در خصوص پیشگیری از شیوع اپیدمی‌های جدید در کشور در حال انجام است و تمام سویه‌ها رصد می‌شود.

فرشیدی تاکید کرد: از سال ۹۰ واکسن پنومکوک و روتا ویروس قرار بود جز سبد واکسیناسیون کشوری قرار بگیرد که با اولین محموله واکسن تزریق ان در کشور انجام می‌شود. بررسی‌های نشان می‌دهد که با تزریق واکسن روتا ویروس از بستری حدود ۱۰ هزار کودک در بیمارستان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: ریشه کنی هپاتیت سی یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت است. هوشمند سازی نظارت‌های بهداشت محیط و سلامت کار یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تا پایان سال تعداد مراکز سلامت روان به ۱۰۰ مرکز افزایش پیدا خواهد کرد و افراد مورد نیاز غربالگری شده و در این مراکز علاوه بر ارزیابی سلامت روان امور مددکاری اجتماعی نیز انجام خواهد شد.

فرشیدی ادامه داد: با افزایش مصرف لبنیات و کاهش مصرف نمک و شکر سلامتی افراد ارتقا پیدا خواهد کرد. مصرف نمک و شکر بیش از سه برابر نرم جهانی در ایران مصرف می‌شود و بیماری‌های ناشی از این دو غذا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: تعداد موالید در هرمزگان ۱/۵ تا ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: