April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سازمان مدیریت صنعتی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را مورد ارزیابی قرار داد
کد خبر: ۴۰۸۶۵۲
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
بیمه کوثر در رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گرفت.

رتبه برتر بیمه کوثر در رقابت با رقبای قدر

برای آنکه یک مجموعه اقتصادی بتواند بخوبی فعالیت کند، باید گام‌های استوار و تاثیرگذاری در عرصه مدیریت بردارد. برداشتن این گام‌ها بدون مطالعه، برنامه ریزی، هدفگذاری، در نظر گرفتن رقبا، داشتن ایده، خلاقیت و بکارگیری فناوری‌های نوین امکان پذیر نیست. هنگامی که یک مجموعه در تمامی عرصه‌ها با جدیت وارد شد، آنگاه می‌تواند به موفقیت دست یابد که هرچقدر جدی‌تر و با پشتکار بیشتر فعالیت شود، به همان نسبت به موفقیت بیشتری دست می‌یابد.

اهمیت کار تیمی

برای رسیدن به موفقیت، باید گزینه‌های متعددی کنار یکدیگر قرار گیرد که داشتن تیم هماهنگ و کارآمد، در اولویت این مهم قرار دارد. چنانچه در یک مجموعه، کم کاری، کارشکنی، کمبود انگیزه، بی اعتمادی، نداشتن امید به آینده و یاس حاکم باشد، کار تیمی صورت نمی‌گیرد، اما وقتی همه گزینه‌ها کنار همدیگر قرار گیرد، هم افزایی و همکاری جایگزین کم کاری و کارشکنی می‌شود.

نقش مدیریت

اگرچه موفقیت یک کلمه عام و فراگیر است، اما رسیدن به موفقیت بسادگی صورت نمی‌گیرد. موفقیت رتبه‌های گوناگونی دارد و هر مجموعه‌ای که کارامدتر باشد، رسیدن به درجات بالاتری از موفقیت را کسب می‌کند. امکان دارد در یک مجموعه همکاری و هم افزایی وجود داشته باشد، اما بدلیل نبود برنامه ریزی مناسب، این تعامل و همکاری نمایان نشود یا تمامی گزینه‌های دستیابی به موفقیت باشد، اما مدیریتی که بتواند یک مجموعه هماهنگ و با انگیزه را هدایت و راهنمایی کند، در راس هرم نباشد.

رتبه بندی

برای آنکه شرکت‌ها به سوی بیهوده گویی، خودبزرگ بینی، اغراق و زیاده گویی نروند یا به ایم معضلات متهم نشوند، رتبه بندی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. هر مجموعه بنابر گروه کاری، از سوی یک مرکز ملی، بین المللی یا ان. جی او رتبه بندی می‌شود و رتبه‌هایی که از سوی این نهاد‌ها و مراکز صورت می‌گیرد، به عنوان سند افتخاری در کارنامه مجموعه ثبت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

جشنواره گواهینامه‌های ایزو در بیمه کوثر



جایگاه بیمه

یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌های بیمه هستند. امروزه بیمه اهمیت بسیاری یافته و چنانچه توجه لازم به آن صورت نگیرد، بسیاری از چالش‌ها که با بیمه بخوبی مدیریت می‌شود، به عنوان یک معضل، به جامعه آسیب وارد می‌کند. نمونه بارز این ادعا، جنگ خانمان براندازی است که جان و مال انسان‌ها را تهدید می‌کند. جنگ غزه چالش بزرگی در منطقه ایجاد کرده و این جنگ در حال تبدیل شدن به یک جنگ جهانی است. یمن کشتی‌ها را مورد هدف موشک و پهباد قرار می‌دهد و به تبع آن اعضای ناتو یمن را بمباران می‌کنند، شرایطی که این ظرفیت را دارد که به جنگ جهانی سوم و نابودی کره زمین منجر شود. هر کالایی که به سوی مقصدی صادر می‌شود، برای تضمین خاطر صادر کننده یا واردکننده، بیمه می‌شود که شرکت‌های بیمه خسارت‌های احتمالی را می‌پردازند. این حق بیمه‌ها در شرایط عادی، عددی عادی است، اما حمله یمن به کشتی‌ها و مصادره کشتی‌ها با یا بدون بار، باعث شده حق بیمه‌ها رشد نجومی داشته باشند. اما هر چقدر که حق بیمه‌ها بالاتر برود، شرکت‌های بیمه کمتری توان بیمه کردن کشتی‌ها را دارند.

رتبه بندی صنعتی

یکی از مهمترین مراکزی که امر رتبه بندی در داخل کشور را رقم می‌زند، سازمان مدیریت صنعتی است. این سازمان بتازگی عملکرد شرکت‌ها را بررسی کرده و بر اساس عملکرد هر کدام، رتبه‌ای بدان‌ها اختصاص داده است. شرکت‌های بیمه نیز در این آزمون وارد شده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بیمه کوثر در آزمون

امروزه بیش از ۳۰ شرکت بیمه در عرصه‌های گوناگون بیمه فعالیت می‌کنند و آن‌هایی که از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستند و به عملکرد خود ایمان دارند، وارد هر آزمونی می‌شوند تا سند افتخاری به پیشینه خود بیفزایند. یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه که در مدت کوتاهی موفق شده گام‌های بزرگی بردارد، بیمه کوثر است. بیمه کوثر در آزمون رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۲ شرکت کرده که پس از ارزیابی‌های گسترده در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گرفت.

رقابت با رقبای قدر

سازمان مدیریت صنعتی کشور هر ساله با هدف تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌سازی فضای کسب و کار، ارائه تصویری روشن از جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی مختلف، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی کشور و علمی‌تر نمودن فضای تصمیم‌گیری مدیران، شرکت‌های برتر ایرانی را رتبه بندی و معرفی کرده که شرکت بیمه کوثر توانست مثل سال‌های قبل در این لیست قرار گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد این یک رقابت نابرابر باشد، زیرا بسیاری از شرکت‌های رقیب با توانمندی‌های بزرگی در این عرصه شرکت می‌کنند، اما گزینه‌های سازمان مدیریت صنعتی با توجه به عملکرد هر مجموعه است. در این رتبه بندی شرکت‌ها براساس میزان فروش و درآمد در سال گذشته رتبه بندی شده و دیگر شاخص‌های آن‌ها از جمله سودآوری و عملکرد، بهره‌وری نیروی انسانی، دارایی‌ها و رشد دارایی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: