April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۶۸۵
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
در سومین روز چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر چهار فیلم «صبح اعدام»، «شه سوار»، «قلب رقه» و «صبحانه با زرافه‌ها» در خانه جشنواره اکران شدند.

از فریادهای فوتبالی در خانه فجر تا صف‌های طولانی برای «صبحانه با زرافه‌ها»

در سومین روز جشنواره ۴ فیلم صبح اعدام، شه‌سوار، قلب رقه و صبحانه با زرافه‌ها به نمایش درآمدند.

«صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی اولین فیلمی بود که در محل برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر واقع در برج میلاد تهران اکران شد.

بهروز افخمی در جدیدترین ساخته سینمایی‌اش یعنی فیلم صبح اعدام به سراغ ساعات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی دو نفر از مبارزان زمان رژیم پهلوی رفته است؛ ماجرای اصلی این داستان اعتراضی و سیاسی، اقتباسی از گزارش واقعی خبرنگار روزنامه کیهان از مراسم تیرباران این دو شخصیت است که بهروز افخمی پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش آن را به فیلمنامه «صبح اعدام» تبدیل کرده است.

صبح اعدام

نشست خبری فیلم «صبح اعدام» تحت تاثیر شروع مسابقه فوتبال ایران و ژاپن با شتاب و پاسخ‌های کوتاه کارگردان برگزار شد.

افخمی درباره استفاده از اقتباس گفت: نصف فیلم‌هایی که ساختم فیلمنامه اقتباسی داشته، اما این فیلمنامه اقتباسی نبوده است ما بر پایه یک گزارش روزنامه فیلمنامه نوشتیم.

همزمان با سومین روز برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، اتفاق جالبی رقم خورد و برج میلاد تهران میزبان یک اکران ویژه برای اصحاب رسانه بود.

در پی همزمانی اکران فیلم «شه‌سوار» و بازی حساس ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، با درخواست تهیه‌کننده فیلم «شه‌سوار» با جابه‌جایی و تاخیر در اکران کلیه فیلم‌های امروز موافقت شد.

بدین ترتیب بازی ایران با ژاپن در سانس دوم اکران‌های سالن رسانه‌ها، به‌صورت زنده روی پرده رفت تا اصحاب رسانه باردیگر تماشای جمعی یک رقابت فوتبالی حساس را در فضای جشنواره فجر تجربه کنند.

صعود ایران

پس از دیدار تیم ملی ایران و ژاپن، بلافاصله فیلم «شه‌سوار» ساخته حسین نمازی دومین فیلم کمدی اجتماعی او بعد از فیلم شادروان است که در خلاصه داستان آن آمده است: به دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار به‌هم خورده است، خانواده قصد پنهان کردن این خبر را دارند.

حسین نمازی درباره شباهت فیلم جدیدش با اثر قبلی اش (شادروان) گفت: چند نکته در شه‌سوار است که باعث می‌شود شما یاد شادروان بیفتید؛ مانند جغرافیا که من این جغرافیا را خیلی دوست دارم و فیلم دیگر من نیز در همین جغرافیا خواهد بود. دیگری نیز مرگ است. سومین شباهت هم این است که هر دو فیلم در یک مراسم اتفاق می‌افتند.

سومین فیلمی که در روز سوم اکران شد، «قلب رقه» با بازی متفاوت شادی مختاری و به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور بود. فیلم قلب رقه روایتی جدید از سینمای ایران درباره اتفاقات گروه‌های تروریستی در کشور سوریه است.

فیلم رقه

پروینی تهیه کننده این فیلم درباره این سوال که آیا این فیلم درباره شهید سید رضی موسی است یا خیر توضیح داد: این فیلم کلاژی از قصه‌های واقعی بود. شهید سید رضی در تولید این اثر خیلی به ما کمک کردند و از روز اول تا پایان به ما کمک کردند. بعد از شهادت ایشان قرار شد که این فیلم را به ایشان تقدیم کنیم، اما این فیلم درباره زندگی شهید نبود.

محمدرضا شریفی‌نیا در بخش دیگر این نشست بیان کرد: من آمدم که در کنار دوستان بنشینم و خسته نباشید به دوستان بگویم، چون کار خیلی سختی بود. من خیلی کار کرده‌ام، اما «قلب رقه» یکی از آن کار‌های سخت بود. نمی‌دانم شاید هم من دیگر پیر شده‌ام!

بلاخره در پایان روز سوم جشنواره چهل و دوم نوبت به نمایش فیلم «صبحانه با زرافه ها» تازه‌ترین اثر سروش صحت رسید.

در زمان اکران این فیلم در خانه جشنواره بازیگران حضور نداشتند و مراسم فتوکال انجام نشد. اما پس از نمایش فیلم، نشست خبری فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه‌ها» در سانس چهارم و بامداد یکشنبه در خانه رسانه واقع در برج میلاد تهران برگزار شد. در این نشست خبری، سروش صحت (کارگردان)، سیدمصطفی احمدی (تهیه‌کننده)، خشایار موحدیان (تدوین‌گر)، آرمان فیاض (مدیر فیلمبردادی)، مهیار علیزاده (آهنگساز)، امیرحسین حداد (طراح صحنه) و امین صفایی (نویسنده) حضور داشتند.

پژمان جمشیدی

صحت درباره مناسب بودن فیلمش برای خانواده بیان کرد: همیشه دلم می‌خواهد کاری که می‌سازم برای خانواده‌ها مناسب باشد.

وی درباره دغدغه خود از ساخت فیلم عنوان کرد: توجه به زندگی و اینکه چقدر آسیب پذیر است و به لحظه بند است و چقدر باید قدرش را بدانیم دغدغه من بود، چون مرگ در کمین است و اشتباهاتی می‌تواند این لحظات شیرین را از دست ما دربیاورد.

همچنین در سومین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ فیلم های «تمساح خونی»، «مجنون»، «شه سوار» به سانس فوق العاده رسیدند. محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فجر با بیان این خبر اعلام کرد که فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی با استقبال مخاطبان در سانس ساعت ۲۲ پردیس سینمایی زندگی، فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی ساعت ۲۳ پردیس سینمایی کوروش و فیلم «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی در سانس ۲۳:۳۰ پردیس هدیش مال به سانس فوق العاده رسیدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: