April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۷۷۶
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز داخلی در حوزه مسافری ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری در قالب تهاتر با نفت باید توسط راه آهن قرارداد آنها منعقد شود.

قرارداد ۵۰۰ واگن مسافری تا پایان سال از طریق تهاتر نفتی منعقد می شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۶۸۵ دستگاه ناوگان ریلی گفت: همه کسانی که در حوزه حمل ونقل ریلی از گذشته تا به امروز حضور داشته اند نقش موثری در پیشرفت حمل‌ونقل ریلی کشور داشته است.

به گفته وی زمانی که نقطه جغرافیایی به یک شبکه حمل ونقل متصل می‌شود میزان سرمایه گذاری در این بخش راحت‌تر خواهد شد.

او می‌گوید: تکمیل زنجیره‌های کریدور ریلی کلیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهدو بعد از آن از اتصال سنندج به باشماق نقش موثری در تکمیل کریدور شرقی _ غربی دارد.

وی افزود: تکمیل خط دوم اندیمشک _ اهواز اتفاق بزرگی بود که با دو خطه کردن آن ظرفیت‌ها دو برابر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل راه آهن رشت _ کاسپین اتصال دریا به دریا صورت می‌گیرد و با توجه به نقش راهبردی حمل کالا از طریق دریا افتتاح این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

بذرپاش اظهار کرد: سال آینده راه آهن چابهار _ زاهدان به بهره برداری می‌رسد و با توجه به آنکه بندر چابهار در منطقه مرکزی کشور قرار دارد و در ادامه به زاهدان _بیرجند و یونسی متصل می‌شود بنابراین تکمیل این پروژه در اولویت قرار گرفته است همچنین پروژه شهرکرد _ اصفهان تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص وضعیت ناوگان باری و مسافری هم گفت: در حوزه ناوگان باری و مسافری عقب ماندگی زیادی داریم و ناوگان ما دچار فرسودگی زیادی شده اند که در همین راستا ماده ۱۲ که اجرایی نمیشد امروز در قالب پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت حواله به شرکت‌های سرمایه گذاری پرداخت شد.

او تاکید کرد: همواره به مدیر عامل راه آهن و همچنین به معاون حمل‌ونقل اعلام کرده ایم که هرچه کشنده و واگن باری را دارید را واگذار کنید و وزارت راه وشهرسازی آماده واگذاری است بنابراین از تمامی شرکت‌ها دعوت می‌کنیم که در قالب BOT قرارداد خود را منعقد کنند.

وی با اشاره به اینکه هر شرکتی که امکان ساخت واگن مسافری دارد اگر قابلیت تهاتر نفت دارد با ارائه نفت دهیم واگن تحویل می‌گیریم.

وی افزود: شرکت راه آهن باید تا پایان سال قرارداد ۵۰۰ واگن با هر شرکتی که توان دارد منعقد کند و این قرارداد در قالب تهاتر نفت اجرایی می‌شود و من تعهد می‌دهم که منابع نقدینگی این واگن‌ها را تامین خواهم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: