April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۷۸۷
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
رییس اتاق ایران با انتقاد از وقفه ۲۰ ساله در برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و رومانی، گفت: مراودات تجاری ایران و رومانی در سال ۲۰۲۳، ۲۵۰ میلیون یورو بوده است.

مراودات تجاری ایران و رومانی به ۲۵۰ میلیون یورو رسید

صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت‌های صادراتی ایران در بسیاری از محصولات تولیدی، بسیار رقابت‌پذیر است و در برخی موارد حتی از قیمت‌های چین هم پایین‌تر است.

او گفت: باتوجه به کشورمان که منابع عظیم مواد اولیه و نیروی انسانی با قیمت مناسب در اختیار دارد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا مسیر صادرات ایران به رومانی و واردات از این کشور هموارتر شود.

به گفته رئیس اتاق ایران از مراودات تجاری ایران و رومانی در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵۰ میلیون یورو خبر داد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به قدمت به‌کارگیری تکنولوژی و ماشین‌آلات رومانی در صنایع ایران، گفت: ما در اصفهان، اراک و تبریز خاطره خوبی از صنایع رومانی از ۶۰ سال قبل داریم. اما با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، این همکاری‌ها می‌تواند به شکل بهتری نسبت به سال‌های قبل انجام شود. به‌ویژه برای ارتقا ماشین‌سازی تبریز، نیاز به همکاری بیشتر فعالین صنعتی رومانی داریم.

در ادامه این نشست، کارمن گرکو، با طرح پیشنهاد ایجاد یک مرکز اطلاعات تجاری میان فعالین اقتصادی ایران و رومانی، گفت: ایجاد چنین مرکزی می‌تواند به تسهیل روابط تجار دو کشور و اطلاع از آخرین ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری میان آن‌ها منجر شود.

او گفت: همکاری در حوزه داروسازی برای ما قابل توجه است و من علاقه‌مندی ایران در این زمینه را به طرف‌های رومانیایی منتقل خواهم کرد. اگر تمایل واقعی برای افزایش روابط وجود داشته باشد، قطعاً راه‌های انجام آن نیز پیدا خواهد شد.

وی با ابراز تأسف از وقفه ایجاد شده برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، بیان کرد: هر دو طرف متقاضی برگزاری این کمیسیون هستند، اما دو کشور به این نتیجه رسیدند که بهتر است قبل از برگزاری آن پروژه‌های همکاری اقتصادی دو کشور به‌روزرسانی و بازنگری شود. این بررسی‌ها در دو کشور در حال انجام است، اما کمی زمان‌بر شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: