April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۸۸۰۲
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
دریافتی همکاران پرستار بر اساس مبتنی بر عملکرد است میانگین دریافتی کارانه پرستاران حدود سه میلیون تومان و این مبلغ تابع سطح مراقبتی و ضریب اشغال تخت در بیمارستان است.

پیشنهاد فرمولی جدید برای اضافه کار پرستاران

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: اکنون پرستاران در ۲۱۲ مرکز آموزش عالی در ۶۷ دانشگاه و دانشکده در مقاطع مختلف تربیت می‌شوند و الان سالیانه بالغ بر ۱۶ هزار نفر در مقاطع گوناگون پذیرش می‌شوند.

وی تاکید کرد: از مجموعه مجوز‌های جذب، ۴۸ درصد از مجوز‌های استخدامی مربوط به گروه پرستاری است و تبدیل وضعیت ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شده است همچنین در آزمون استخدامی امسال از میان ۲۵۰۰۰ نفر ۵۰ درصد جذب‌ها مربوط به گروه پرستاری است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: از فروردین سال گذشته تعرفه گذاری خدمات پرستاری رسما این طرح شروع شده است و نواقص این طرح در حال بازنگری است و الان ۲۷ خدمت در تعرفه گذاری خدمات پرستاری بارگذاری شده و معاونت پرستاری ۵۰ بسته را به دبیرخانه شورای عالی بیمه برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری پیشنهاد داده است.

وی افزود: دریافتی همکاران پرستار بر اساس مبتنی بر عملکرد است میانگین دریافتی کارانه پرستاران حدود سه میلیون تومان است و این مبلغ تابع سطح مراقبتی و ضریب اشغال تخت در بیمارستان مدنظر است.

برای پرستاران شاغل در دوران کرونا امتیاز‌های ویژه‌ای در آزمون استخدامی در نظر گرفته شده است که امتیاز بومی آن نیز در این آزمون استخدامی در نظر گرفته شده است.

عبادی ادامه داد: اکنون بالغ بر ۱۷۰۰ نفر آموزش در حوزه مدیریت پرستاری آموزش‌های لازم را دیده اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: در برنامه هفتم، بیمه‌های پایه مکلف شده خدمات پرستاری در منزل را تحت پوشش بیمه قرار دهند و این موضوع سبب دسترسی بیشتر به خدمات پرستاری است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: بسته ماندگاری پرستاری در معاونت پرستاری وزارت بهداشت در حال تدوین است و پیشنهادی در خصوص فرمول اضافه کار پرستاران و برای شاغلان مناطق دور یک ضریبی را برای حقوق شان پیشنهاد شده است. در زمینه مسکن همکاران پرستاران پیشنهاد‌هایی نیز داده شده است.

وی افزود: پرستاری در درمان و حتی پیشگیری و توانبخشی کارایی دارد. باید فعالیت‌ها را در زمینه‌های جذب و نگهداری نیروی پرستاری متمرکز کنیم.

وی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تربیت پرستار نسبت به اوایل انقلاب بیان کرد: در جذب و به کارگیری گروه پرستاری نیز در مجموع جذب، از مجموع مجوز‌های استخدامی از سال ۴۸ درصد مجوز‌های استخدامی به گروه پرستاری اختصاص یافت.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: در دولت سیزدهم سه مرحله جذب داشتیم. از ۲۵ هزار مجوز استخدامی چند ماه پیش ۵۰ درصد نیرو‌های جذب شده مربوط به پرستاران بود. در حوزه معیشت بعد از ۱۵ سال قانون تعرفه گذاری عملیاتی شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: طی دو سال گذشته ۱۷۰۰ مدیر خدمات پرستاری در خودمان‌های توانند سازی مورد آموزش قرار گرفتند.

عبادی افزود: اکنون ۱۴۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل یا هوم‌کر دارای مجوز وزارت بهداشت هستند. براساس مطالعه ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند خدمات مراقبت از بیمار را در منزل انجام دهند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره مهاجرت پرستاران گفت: پدیده مهاجرت موضوعی جهانی است و براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ۲۸ میلیون پرستار در دنیا داریم درحالی که ۳۴ میلیون پرستار نیاز داریم یعنی ۶ میلیون پرستار کم است.

وی اضافه کرد: چند مطالعه در خصوص دلایل مهاجرت در حال فعالیت هستند. آنچه مهم است اینکه باید شرایط شغلی پرستاران طوری فراهم شود که باید رعایت ماندن داشته باشند و باید به جذب و نگهداشت پرستاران بیشتر توجه کنیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: در ۲۰ سال آینده با جمعیت زیادی از سالمندان روبرو خواهیم شد. در حوزه تربیت نیروی انسانی برای خدمت به سالمندان تکلیف بر عهده ماست و در کارشناسی ارشد رشته مربوط به سالمندان در نظر گرفته شده است و نگهداری در خانه سالمندان بر عهده بهزیستی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: