April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۸۸۹۵
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز دوم بندر شهید رجایی در راستای توسعه سواحل مکران به زودی اجرایی خواهد شد.

آغاز اجرای فاز دوم بندر چابهار در آینده نزدیک

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه صبح بخیر ایران گفت: کارشناسی‌های لازم در حوزه سیاست‌های دریا محور در سطح کشور انجام و برنامه‌های اجرایی این سیاست‌ها تدوین شده است.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور کار گروهی در این بخش تشکیل داده اند و در حال حاضر سند اجرایی آن با استفاده از توان متخصصان و صاحب نظران تشکیل شد و به دولت رفته است.

او افزود: فعالیت‌های دریایی نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر آنکه تجارت دریا برد در داخل کشور اهمیت دارد در سطح بین المللی هم بسیار مهم است و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته که از حوزه بین المللی در این زمینه عقب نمانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رشد دریا برد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته و تجارت دریا برد ما به ۱۹۵ میلیون تن طی امسال رسیده است.

وی توضیح داد: در بحث اجرایی اتفاقات زیادی در حوزه دریایی رخ داده و در بعد بین المللی و ملی پروژه‌های اجرایی زیادی تعریف شده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ همزمان با جنگ اوکراین ۲۷ میلیون تن کالا اساسی وارد کشور شد که در آن دوره تجهیزات برای تخلیه و بارگیری این میزان از کالا‌ها وجود نداشت، اما در حال حاضر بیش از ۱۰ فروند مکنده غلات وارد کشور شده است.

او تاکید کرد: استفاده از توان بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده ایم و در حوزه فعالیت‌های دریایی اقدام به ساخت سیلوی غلات کالای اساسی به ظرفیت یک میلیون تن کرده ایم و سیلوی غلات یک میلیون تن دیگر هم در دست ساخت است این در حالی است که بیش از این غلات در انبار‌های روباز نگهداری میشد.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه بخش خصوصی بسیار مهم است و باید اقداماتی انجام دهیم که بخش خصوصی به ما اعتماد کرده و در فعالیت‌های این حوزه حضور داشته باشد افزود: خوشبختانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد بخش خصوصی منعقد شده است.

وی افزود: فضای کسب کار را تغیر داده‌ایم و از ۱۲ رسته شغل به ۳۱ رسته افزایش داده ایم و این موضوع در شورای عالی ترابری تصویب شده است.

وی اظهار کرد: در سواحل مکران فاز اول بندر چابهار و تجهیزات خاص بندری وجود دارد همچنین در حال حاضر سرویس‌های مستقیم از چین و هند به این بندر وارد شده و بخش عمده‌ای از کالا وارد این بندر می‌شود.

وی افزود: همچنین اقدام به توسعه و گسترش بنادر کوچک در در این حوزه کرده‌ایم.

صفایی با بیان اینکه عملکرد بندر چابهار در حال حاضر به بیش از ۴ میلیون تن رسیده است گفت: پیش از این ظرفیت بندر چابهار یک میلیون و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.

او گفت: در حال حاضر فاز دوم بندر چابهار راه اندازی شده است و با اعتماد به بخش خصوصی این اقدام صورت می‌گیرد و مذاکراتی در این بخش انجام شده است.

او گفت: خرید تجهیزات بندری در بندر چابهار صورت گرفته و قرارداد با هندی‌ها هم که سال‌ها طول کشیده با حضور مقامات هندی منعقد می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر خمیر، بندر سیریک، بندر اروند کنار راه اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: