April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۹۰۶
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
0

راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نامی از مروارید مدیترانه، شهر زیبای آنتالیا، نشنیده باشد. آنتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه و به نوعی پایتخت تفریحی - گردشگری این کشور به حساب می‌آید. اگر سال سختی را پشت‌سر گذاشته‌اید و به دنبال جایی می‌گردید که در کمال رفاه و آسایش بار خستگی‌ یک‌سال کاری را از دوش شما بردارد و در نوروز حسابی کیف کنید، آنتالیا بهترین انتخاب پیش‌روی شما است. این مقاله راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403 محسوب می‌شود و شما را با این شهر دلربا بیشتر آشنا می‌کند.

 

چرا به آنتالیا برویم؟

شاید برایتان این سؤال پیش آمده است که آنتالیا چه جاذبه‌هایی دارد که به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و اصلاً چرا باید با تور آنتالیا نوروز 1403 به این شهر برویم؟ بد نیست بدانید که آنتالیا به‌ معنای واقعی بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی بین‌المللی ترکیه به شمار می‌آید و رکورد بیش از ۱۲ میلیون گردشگر را در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده است؛ بنابراین حتماً دلایل محکمی وجود دارد که این تعداد گردشگر را به آنتالیا می‌کشاند!

بد نیست نگاهی گذرا به همه آنچه باعث محبوبیت آنتالیا و جذب گردشگران شده است داشته باشیم.

  • سواحل زیبای مدیترانه: منطقه آنتالیا بیش از ۶۰۰ کیلومتر خط ساحلی چشمگیر دارد و انواع تفریحات آبی و ساحلی در این سواحل شنی بی‌نظیر برای گردشگران فراهم است.
  • جاذبه‌های دیدنی متعدد و مختلف: آنتالیا به عنوان شهری تاریخی، آثار تاریخی باشکوه و شهرهای باستانی متعددی دارد که دیدن آن‌ها برای هر گردشگری بسیار جذاب است.
  • هتل‌های لوکس و متنوع: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به آنتالیا اقامت در هتل‌های لوکس آن است که یک جاذبه مهم برای این شهر محسوب می‌شود.
  • نزدیکی و دسترسی آسان برای گردشگران ایرانی: شهر آنتالیا یکی از مقاصد محبوب ایرانیان به شمار می‌آید؛ چرا که سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد، به ایران نزدیک است و در نتیجه دسترسی آسانی دارد.

 

چگونه به آنتالیا برویم؟

در این راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403 به شما می‌گوییم چگونه به شهر آنتالیا بروید. برای سفر به آنتالیا دو گزینه پیش‌روی شماست: خرید تور آنتالیا از آژانس‌های هواپیمایی یا خرید بلیط هواپیما و سفر شخصی.

شما با خرید تور آنتالیا، هزینه سفر رفت و برگشت، رزرو هتل دلخواه، گشت‌های شهری، ورودی جاذبه‌های دیدنی و… را یکجا پرداخت می‌کنید و دیگر نیازی نیست خودتان جداگانه برای این موارد هزینه کنید و قیمت تور انتالیا برای شما به‌صرفه درمی‌آید. به‌علاوه سفر با تور، بسیاری از دغدغه‌های شما را کاهش می‌دهد و می‌توانید با خاطری آسوده از سفرتان لذت ببرید.

اگر گزینه سفر شخصی را انتخاب کنید؛ بنابراین باید یک بلیط هواپیما به مقصد آنتالیا بخرید. پروازهای مختلفی از مقصد تهران به آنتالیا انجام می‌شوند و شما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از ایرلاین‌هایی همچون پگاسوس، ترکیش ایرلاینز یا قطر خریداری کنید.

 

فرودگاه های آنتالیا

معمولاً پروازهایی که به مقصد آنتالیا انجام می‌شوند در دو فرودگاه به زمین می‌نشینند: فرودگاه اسپارتا و فرودگاه بین‌المللی آنتالیا.

 

فرودگاه اسپارتا در آنتالیا

پروازهای ایرانی در فرودگاه اسپارتا فرود می‌آیند که فرودگاه کوچکی است و حدود ۳ ساعت (۱۴۰کیلومتر) با شهر آنتالیا فاصله دارد. 

 

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا

این فرودگاه، سومین فرودگاه بزرگ ترکیه محسوب می‌شود. این فرودگاه از پرترددترین فرودگاه‌های قاره اروپاست و سالانه پذیرای حدود ۲۲میلیون نفر مسافر است. پروازهای ایرلاین‌های ترک (پرواز مستقیم تهران آنتالیا) به‌ مقصد فرودگاه آنتالیا انجام می‌شوند که فرودگاه اصلی این شهر است و در ۱۰کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. 

 

سواحل آنتالیا

در ادامۀ مقاله راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403 سواحل این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. بر کسی پوشیده نیست که آنچه آنتالیا را به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل کرده، سواحل زیبا و بی‌نظیر آن است. مهم‌ترین و معروف‌ترین سواحل آنتالیا که باعث شده‌اند این شهر عنوان ساحل فیروزه‌ای را به خود اختصاص دهد، سه ساحل لارا، بلک و کمر هستند که در ادامه کمی درباره آنها صحبت می‌کنیم.

  • ساحل لارا: ساحل لارا با شن‌های طلایی در کرانه آب‌های شفاف و موج‌های نرم و ملایم دریای مدیترانه‌ قرار دارد و در امتداد ساحل لارا هتل‌ها و رستوران‌های پرشمار و انواع و اقسام امکانات تفریحی وجود دارد
  • ساحل بلک: ساحل بلک نیز از سواحل شنی با شن‌های سفیدرنگ منحصربه‌فرد در آنتالیا است و به‌ دلیل داشتن جنگل‌های کاج، زمین‌های گلف، نزدیکی به آثار تاریخی و وجود هتل‌ها و تفریحات متنوع، محبوب گردشگران است.
  • ساحل کمر: ساحل کمر در شهر زیبا و سرسبز کمر واقع در ۴۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. این شهر با کوه‌های پوشیده از درخت‌های انبوه و دریایی فوق‌العاده زیبا یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای لذت بردن از تفریحات ساحلی و طبیعت‌گردی به شمار می‌آید.

 

راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403

 

حمل و نقل در آنتالیا

برای تردد در سطح شهر آنتالیا، گزینه‌های مختلفی همچون تاکسی، اتوبوس شهری و دلموش در اختیار شماست. به‌علت گران‌بودن بنزین، رفت‌وآمد با تاکسی در آنتالیا هزینه گزافی را به گردشگران تحمیل می‌کند. به‌علاوه شهر آنتالیا مترو ندارد؛ اما شبکه اتوبوسرانی آنتالیا تقریباً تمامی مسیرهای رفت‌وآمد این شهر را پوشش می‌دهد.

درحال‌حاضر، دو خط تراموا در شهر آنتالیا، مکان‌های مهمی مانند فرودگاه آنتالیا را به مرکز شهر آنتالیا متصل می‌کند. البته اتوبوس‌های بزرگ‌تری هم وجود دارند که بین مناطق در رفت‌و‌آمد هستند.

 

جاهای دیدنی آنتالیا

اگرچه آنتالیا به سواحل زیبا، هتل‌های لوکس و تفریحات آبی‌اش معروف است؛ اما به این معنا نیست که آنتالیا سرگرمی دیگری برای گردشگران ندارد. در ادامه با برخی از این جاهای دیدنی آنتالیا آشنا می‌شویم:

  • دروازه هادریان
  • مسجد ییولی مناره
  • آسپندوس
  • شهر پرگا
  • موزه آنتالیا
  • کاله‌ایچی

شهر آنتالیا پر از جاهای دیدنی است و جاذبه‌های دیدنی آنتالیا قطعاً به اندازه تفریحات ساحلی آن برای شما جذاب خواهند بود.

 

راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403

 

 غذاهای معروف آنتالیا

اگر بگوییم ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای تجربه‌ تنوعی بی‌نظیر در غذا و خوراکی و شیرینی است، اغراق نکرده‌ایم. در ادامه به ۴ غذای مهم ترکی آنتالیا اشاره می‌کنیم:

  • گوزلمه
  • لوفر
  • کوله
  • بورک

شهر آنتالیا پر از غذاهای جذاب و جدید است و برای شکم‌گردی شهری مناسب محسوب می‌شود. شما می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ترکی را در این شهر نوش جان کنید.

 

مراکز خرید معروف آنتالیا

اگر پس از گشت‌وگذار در شهر آنتالیا و تجربه تفریحات بی‌نظیر آن هوس خرید کردید، آنتالیا با مجموعه‌ای از بهترین و مجهزترین مراکز خرید در اختیار شماست. در ادامه با ۵ مرکز خرید مهم آنتالیا آشنا می‌شویم.

  • تراسیتی
  • مرکز خرید مارک
  • مرکز خرید شی مال
  • بازار فرش لیدیا سوزانی

آنتالیا شهری منحصربه‌فرد در ترکیه محسوب می‌شود و جان می‌دهد برای خرید کردن و پاساژگردی. انواع مراکز خرید برند و اقتصادی را در این شهر پیدا می‌کنید.

 

خرید تور آنتالیا نوروز 1403 از آژانس الفبای سفر

این مقاله کامل‌ترین راهنمای سفر به آنتالیا در نوروز 1403 محسوب می‌شود. بدون شک آنتالیا مقصدی است که با داشتن سواحل درخشان، دریای زلال و پاک، طبیعت بی‌نظیر، آب‌وهوای متعادل و تفریحات متنوع از همه گردشگران دل می‌رباید. بنابراین تردید نکنید و این سفر رویایی را به خودتان هدیه دهید. برای خرید تور آنتالیا روی آژانس الفبای سفر حساب باز کنید. الفبای سفر مجری مستقیم تور آنتالیا است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید بهترین تور آنتالیا را با قیمت منصفانه از این آژانس بخرید.

کیفیت بی‌نظیر تورهای خارجی الفبای سفر در کنار هزینۀ مقرون‌به‌صرفه یکی از ویژگی‌های بارز آژانس الفبای سفر محسوب می‌شود. برای خرید تور آنتالیا، مشاهده قیمت‌ها و امکانات هر تور به آدرس سایت الفبای سفر www.alefbatour.com مراجعه کنید و تور مناسب خود را بخرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: