April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۹۲۲
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
رییس پلیس فتا پایتخت گفت: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت؛ ۴ اصل اقدامات پلیس فتا در انتخابات است.

۴ اصل اقدامات پلیس فتا در انتخابات/ مراقب برنامه‌های جعلی در پوشش انتخابات باشید

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات خود را در خصوص نظارت‌ها و رصد‌ها انجام می‌دهد. سال جاری، اما قانون، تکلیفی فراتر از ضابط بودن برای ما مشخص کرده است.

وی ادامه داد: ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس مواردی را برای پلیس فتا در خصوص رصد و برقراری امنیت انتخاباتی را بر عهده ما نیز گذاشته است.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: پلیس فتا در همین راستا و منطبق با فرامین مقام معظم رهبری که مباحث "امنیت و مشارکت و سلامت و رقابت " انتخابات را اعلام داشته‌اند اقدامات خود را بر اساس این ۴ محور انجام می‌دهد.

وی گفت: اقداماتی که در پلیس فتا تهران بزرگ در ذیل کمیته کشوری رصد فضای مجازی صورت گرفته راه اندازی این کمیته در تهران بزرگ و رصد‌ها نیز بوده است. همکاری خوبی در حوزه‌های دادستانی و دادسرای فرهنگ و رسانه و عزیزان در حوزه استانداری نیز در این کمیته عضو هستند و پا به پای هم و دست در دست هم این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: تمام تلاش ما این است که امنیت انتخابات در سطح اعلا باشد.

وی گفت: سه مؤلفه اصلی در این حوزه وجود دارد که اولین آن‌ها خود کاندیدا‌های عزیز می‌باشند که ثبت نام کرده‌اند. دومین موضوع فعالان در فضای مجازی می‌باشند که شامل سایت‌های خبری و کانال‌ها و کسانی که در این فضا در این خصوص هستند و مؤلفه دیگر مردم عزیز ما هستند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: پلیس فتا برای هر سه گروه یک راهبرد تعریف کرده‌ایم و یک سری کار‌ها انجام داده‌ایم. به عنوان مثال در بحث کاندید‌ها جلساتی با این عزیزان در موضوعات اخلاق مداری و صیانت از حریم خصوصی آن‌ها برگذار کردهایم و مواردی را نیز تبادل نظر کرده‌ایم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در بحث سایت‌ها و کانال‌ها و فعالان فضای مجازی، نیز با این بزرگواران جلساتی داشته‌ایم و صحبت‌هایی با آنان داشته‌ایم که خود این افراد گرفتار نشوند و در بحث انتشار اخبار نیز ماهیت اخبار مد نظر است که توهینی و هتک حرمت نداشته باشد و ورود به حریم خصوصی دیگران نداشته باشد. همچنین به موضوعاتی که در قانون نیز مانند شایع پراکنی جرم انگاری دارد نیز صحبت شده است.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که محوریت اخلاق مداری به نحو شایسته‌ای انجام شود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: یک سری اقدامات نیز مردم باید انجام دهند. اول اینکه مردم باید حواسشان به شایعات و فیک نیوز‌ها باشد. حتماً برای دریافت اخبار رسمی و درست در خصوص کاندید‌ها به منابع و خبرگزاری‌های رسمی مراجعه کنند و خودشان ناخواسته منشأ انتشار اخبار دروغین و جعلی نشوند. ممکن است یک خبر کذب درباره یک کاندید مطرح شود و گروه‌هایی آن را دیده و بدون تحقیق و تفحص و بررسی این خبر را در جا‌های مختلف به اشتراک گذاشته و منتشر می‌کنند که این موضوع جرم انگاری شده و می‌تواند درباره آن فرد پیگرد صورت بگیرد. البته از نظر اخلاقی باید این فیک نیوز‌ها را بشناسیم و تاریخ خبر را بررسی نمائیم شاید این موضوع برای خیلی وقت پیش باشد و شاید پرونده‌ای برای آن تشکیل گردیده باشد و رسیدگی شده باشد.

وی گفت: باید به عنوان یک شهروند به این موضوع توجه داشته باشیم که تنظیمات گوشی من باید به این نحو باشد که هر کسی نتواند هر کجا که خواست و در هر گروهی که می‌تواند عضو و اَد کند. افرادی هستند در یک سری گروه‌ها که افراد را عضو کرده و برای رأی جمع کردن و انگیزه‌های مالی افراد را مجبور می‌کنند که همه این موضوعات در رصد پلیس فتا است. به همه کسانی که در این حوزه فعال هستند این اخطار داده می‌شود که دغدغه پلیس فتا ایجاد نهایت امنیت در بحث انتخابات است. فعالان در این حوزه خط قرمز‌هایی که در قانون جرم انگاری شده را رعایت کنند تا مانند همیشه یک انتخابات امن را رقم بزنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: