April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
که تازی «فملی» در آستانه 22 بهمن؛
کد خبر: ۴۰۸۹۵۷
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
تداوم رشد عملیات حفاری اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 1402 منجر به ثبت ارقام جدیدی در این شرکت شد.

رشد 121 درصدی حفاری اکتشافی در ملی مس به ثبت رسید

رشد عملیات حفاری اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۵ درصد از اهداف تعیین شده سال ۱۴۰۲ در این شرکت فراتر رفت و منجر به اجرای عملیات حفاری اکتشافی به میزان ۳۳۳ هزار و ۷۵۰ متر شد.

این میزان عملیات حفاری اکتشافی در حقیقت بالاترین میزان رکورد سالانه در تاریخ اکتشافات کشور به شمار می‌رود و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی در محدوده‌های اکتشافی شرکت ملی مس در سطح کشور محقق می‌شود.

میزان حفاری اکتشافی تا پایان دی ماه سال جاری معادل ۳۳۳ هزار و ۷۵۰ متر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از دوبرابری را نشان می‌دهد.

همچنین انجام مطالعات اکتشافی سطحی (زمین شناسی، ژئوشیمی، توپوگرافی و ژئوفیزیک) در محدوده‌های مستعد معدنی در مجموع به وسعت بیش از ۱۳۰۰ کیلومترمربع طی ۱۰ ماهه سال جاری در این شرکت انجام گرفته است.

تعداد نواحی ثبتی و پروانه‌های اکتشافی شرکت به ۹۳ فقره رسیده و ۱۴ فقره پروانه اکتشاف جدید به نام شرکت ملی صنایع مس ایران در استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خراسان رضوی و قم اخذ شده است.

همچنین در زمینه مقایسه مجموع منابع زمین شناسی، شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲ (با در نظر گرفتن آستانه عیاری ۱۵/۰ درصد) این منابع از ۱/۱۷ میلیارد تن به حدود ۶/۱۹ میلیارد تن ارتقاء و رشد ۵/۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: