April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
منطقه آزاد در نمایشگاه بین المللی گردشگری با قدرت حاضر شد
کد خبر: ۴۰۹۰۷۲
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
منطقه آزاد قشم در نمایشگاه بین المللی گردشگری با قدرت حاضر شد تا به عرض اندام دز جمع رقبا بپردازد.

عرض اندام قشم در حضور رقبا

کشور‌ها همواره از بحران بی خبری رنج می‌برند. هر کشوری ظرفیت تاثیرگذاری در یکی از بخش‌های اقتصادی دارد و تلاش می‌کند در آن زمینه خودنمایی کند. به جرات می‌توان ادعا کرد کشور ایران از مزیت‌های گوناگونی برخوردار است که می‌تواند در تمامی زمینه‌ها حضور داشته باشد. از منابع بزرگ نفت تا معادن باعث شده ایران متفاوت از دیگر نقاط جهان باشد.

فرصت طلبی رقبا

ایران با داشتن تمدن باستانی، در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد. گوشه‌ای از ایران و حتی جهان نیست که ردپایی از تمدن ایران دیده نشود. ایران در زمینه صنایع دستی، بالاترین ظرفیت و تنوع را دارد که بدلیل بی توجهی صرف، باعث شده این ظرفیت بزرگ اقتصادی در اختیار رقبای باهوش ایران قرار گیرد. امروزه چین، هند و بسیاری کشور‌های دیگر که از جایگاه فرش ایران در جهان خبر دارند، در سایه بی توجهی ایران، فرش‌هایی را با طرح ایرانی می‌بافند و به نام فرش ایرانی به جهان عرضه می‌کنند. البته فقط فرش نیست که به یغما رفته بلکه صنایع دستی دیگری نیز که متعلق به دست‌های توانمند ایرانی بوده، از سوی کشور‌های دیگر مصادره شده است.

شناساندن فرصت‌ها

برای آنکه به جهان و جهانیان از ظرفیت ایران و توانمندی ایرانی خبر بدهیم، باید فرصت و ظرفیتی برای شناساندن این توانایی‌ها فراهم آید. بی شک نمایشگاه‌ها بزرگترین و مهمترین ظرفیت برای اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت‌های ایران است. ایران در عرصه گردشگری از توانمندی ویژه‌ای برخوردار است، اما از این توانمندی در عرصه اقتصادی بهره گیری نمی‌شود.

نمایشگاه گردشگری

هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. نمایشگاهی که فرصت مناسب را برای خودنمایی و حتی عرض اندام ایران فراهم کرده است. اما مناطق آزاد از ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری برخوردار هستند که متاسفانه بخوبی معرفی نشده اند. کیش به عنوان مروارید خلیج فارس و قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، ظرفیت‌های مناسبی دارند که بدلیل بی توجهی به آنها، عرصه را به کشور‌های کوچک حوزه خلیج فارس واگذار کرده اند.

 

بیشتر بخوانید:

نسخه مناطق آزاد برای درمان مشکلات اقتصادی



معرفی ظرفیت‌ها

در این رابطه مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این منطقه در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی توانمندی‌های صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری جزیره حضور دارد. رستم گورانی گفت: در این نمایشگاه ظرفیت‌های مختلف جزیره قشم در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، اقامتگاه‌های بومگردی، جامعه هتلداران، تفریحات دریایی و ژئوپارک جهانی قشم به علاقه‌مندان معرفی خواهد شد.

خودنمایی قشم

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته برخی از کتب تالیف شده درباره گردشگری و فرهنگ و سنت‌های جزیره قشم در این نمایشگاه عرضه خواهد شد گفت: گروهی از فعالان حوزه صنایع دستی و یکی از گروه‌های موسیقی بومی جزیره قشم نیز به ارائه کار‌های هنری خود در این نمایشگاه می‌پردازند.

فعال کردن ظرفیت بومگردی

یکی از مهمترین بخش‌های گردشگری، ظرفیت‌های بومگردی است. مردم این علاقه را دارند که برای مدتی هرچند کوتاه، از فضای شهری فاصله بگیرند و در کنار مردم بومی زندگی کنند. منطقه آزاد قشم با اطلاع از این مهم، برنامه ریزی کرده و مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به برگزاری موفق رویداد قشم بوم و مرکز نوآوری یامال و تینال جهت احصا ظرفیت‌های روستا‌های جزیره، به معرفی و تشریح این رویداد‌های فرهنگی و گردشگری برای مراجعه کنندگان پرداخته می‌شود.

برقراری ارتباط

گورانی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته، سامانه‌های یکپارچه جهت ارائه خدمات در حوزه نیز در این نمایشگاه معرفی خواهد شد گفت: هدف از شرکت در این نمایشگاه برقرار ارتباط با سایر نقاط کشور و جذب سرمایه گذاری برای حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و صنایع دستی است و بسته‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری در این نمایشگاه ارائه می‌شود و امیدواریم با حضور فعال در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، بستر مناسب جهت توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سبز و رونق صنعت گردشگری در جزیره قشم فراهم شود.

برگزاری نمایشگاه در آستانه نوروز

از آنجا که در آستانه نوروز و تعطیلات آن هستیم، قشم نیز همچون سال‌های گذشته با استقبال گسترده گردشگران رو به رو می‌شود. به همین دلیل لازم است اطلاع رسانی مناسبی در خصوص جاذبه‌های گردشگری قشم صورت پذیرد و امید می‌رود قشم بار دیگر رکورددار جذب گردشگر در ایام نوروز شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: