April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۰۸۲
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: کرد: در حوزه جابه جایی حمل بار هم رشد ۹ درصد رشد داشته‌ایم و انتقال بار از شمال به جنوب و یا برعکس از طریق ریل ۳ تا ۵ روز زمان می‌برد و در هر تن کیلومتر بار ترانزیتی از راه آهن ۳۰ دلار درآمد ایجاد می‌شود‌.

زمان انتقال بار از شمال به جنوب کشور کاهش یافت

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در همایش اقتصاد دریامحور ایران گفت: در کریدور شمال - جنوب ایران ۶ کریدور ریلی داریم که ۲ کریدور آن راه اندازی شده است که یک کریدور آن رشت - کاسپین است که تا چند ماه آینده به خطوط ریلی متصل می‌شود.

وی افزود: از این ۶ مسیر ۲ مسیر ریلی که شامل امیر آباد می‌شود را راه‌اندازی کرده ایم و مسیر ریلی کاسپین هم به زودی متصل خواهد شد.

صالحی اظهار کرد: در حوزه جابه جایی حمل بار هم رشد ۹ درصد رشد داشته‌ایم و انتقال بار از شمال به جنوب و یا برعکس از طریق ریل ۳ تا ۵ روز زمان می‌برد و در هر تن کیلومتر بار ترانزیتی از راه آهن ۳۰ دلار درآمد ایجاد می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در حوزه واگن سازی ۹۰ درصد و لوکوموتیو سازی به خودکفایی رسیده‌ایم به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۱۵۹۸ واگن باری ایجاد کرده ایم که رشد ۴۸ درصدی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سوانح استفاده از راه آهن ایمن‌ترین وسیله حمل‌ونقل به شمار می‌رود گفت: ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار کشته داشته‌ایم که این رقم در بخش ریلی صفر بوده است.

وی افزود: امسال بیش از ۹۰ درصد در حوزه لوکوموتیو به خودکفایی رسیده ایم و در حوزه حمل بار به تمامی بخش‌های خصوصی توصیه می‌کنیم که از این وسیله استفاده کنند تا هزینه‌های آن‌ها کاهش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: