April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱۰۲
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت:در استفاده از فقه پویا در زمینه مسائل نو پدید با هیچ بن‌بستی مواجه نخواهیم شد.

مخالفت نظام پزشکی با فروش دارو از طریق سکوها/ حریم خصوصی بیماران در دارورسانی حفظ شود

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی گفت: اخلاق پزشکی در جامعه پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که اخلاق، موضوع مهمی در ارتقای پزشکی و عرضه خدمات درمانی مناسب و با کیفیت در حوزه سلامت و امور درمانی است.

وی بیان کرد: در زمینه پلتفرم‌های دارویی باید حریم شخصی بیماران حفظ شود تا اطلاعات بیماران قابل دسترسی نباشد و این موضوع متضاد با اخلاق پزشکی و دارویی است؛ نظام پزشکی مخالفت خود را با بحث فروش دارو از طریق سکو‌ها اعلام کرده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: اوج هدف این است که ارائه دهنده خدمت دغدغه‌ای جز ارائه خدمت و کمک به بیماران نداشته باشد و به هیچ موضوع دیگری فکر نکند.

رئیس زاده ادامه داد: معتقدم که حداقل‌ها برای همکاران پزشک و به خصوص دستیاران در کشور فراهم شود. پزشک باید مصلحت بیمار را بر هر مصلحتی حتی جان خودش ترجیح بدهد که برای رعایت این موضوع باید حداقل‌ها را برای همکاران پزشک فراهم شود.

وی اضافه کرد: کتاب اخلاق پزشکی و ضوابط آن در سازمان نظام پزشکی نوشته و تدوین شده است.

اگر قانون و اسناد بالادستی همچنین عدم مشورت از صاحب نظران و کارشناسان در مسئله آموزش پزشکی رعایت نشود، در زمینه آموزش پزشکی دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی گفت: در استفاده از فقه پویا در زمینه مسائل نو پدید با هیچ بن‌بستی مواجه نخواهیم شد و معتقدیم که جامعه پزشکی در خصوص مسائل نو پدید موانع را بر طرف کند.

رئیس زاده گفت: الان حدود ۶۰۰ هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی در کشور هستند. جایگاه ما در زمینه اخلاق پزشکی و تعهد پزشکی در دنیا در اوج قله قرار داریم.

در ادامه مراسم سعید بیرودیان رئیس هیئت مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران گفت: با تصویب اخلاق پزشکی در نظام پزشکی، ممنوعیت تخلفات اخلاق پزشکی در این سازمان نیز تصویب و به تائید رسیده است.

وی افزود: اکنون بالغ بر ۴۰ پرونده در حوزه اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی بررسی شده و در ماه‌های اخیر چهار پرونده در این حوزه بررسی شده است که عمده موارد مربوط به رابطه بین پزشک و بیمار بوده است.

پوشش حرفه‌ای در کتاب راهنمای حرفه‌ای آورده شده است که موضوعاتی مانند حجاب و پوشش حرفه‌ای برای بهبود شرایط بیماران ذکر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: